Mijn rijbewijs is net verlopen en nu wil ik een auto kopen?

Mijn rijbewijs is net verlopen (stom!!) en nu wil ik een auto kopen. Ik heb een geldige ID maar (nog) geen inschrijving. Kan ik nu toch een auto kopen?

Toegevoegd na 21 minuten:
met geen inschrijving bedoel ik: geen uittreksel GBA dus...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Antwoorden (3)

Je hebt een geldig identiteitsbewijs nodig dus als je ID / paspoort nog geldig is dan is dat voldoende. Check www.rdw.nl voor meer informatie. Succes met je nieuwe auto.

Toegevoegd na 1 minuut:
+ uittreksel van het gba
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdomd! Ik wilde al beginnen met : Niet juist! maar je hebt gelijk. Altijd gedacht dat je alleen kon overschrijven met een rijbewijs maar zoals jij stelt: paspoort + gba kan dus ook. Plus voor deze wijze les. :-) Hier staat het ook nog eens duidelijk en dateert van maart 2011, dus denk ik nog steeds relevant. http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/Over%20RDW/Brochures%20en%20folders/Uw%20voertuig%20en%20het%20kenteken.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zover was ik al; via RDW wisten ze me dit al te vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel een kopie geboorteakte maar geen bewijs inschrijving van gemeente, welke heb ik nodig?
Je kunt een auto natuurlijk ook cadeau geven zonder dat je een rijbewijs hebt, geen rijbewijs nodig dus. Proefrijden daarentegen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waarvoor die min, dit klopt gewoon.
Je hoeft helemaal geen rijbewijs te hebben om een auto te kopen, en je kunt een auto cadeau doen. Peetjepuk, je mag mij wel een auto cadeau doen ;-) hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het tot m'n mogelijkheden behoorde deed ik dat meteen! ;-)
Een rijbewijs heb je nodig om een auto te mogen besturen, niet om een auto te kopen of te bezitten.
jc54