Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben alle auto's een benzinelampje?

Het pijltje van de benzinemeter van onze Ford Fiesta staat namelijk steeds al in het rood maar er gaat maar geen lampje branden...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste auto's hebben zo'n lampje.

Het is zeer eenvoudig te controleren:

Als je de sleutelin het contact zet en één slag draait (niet starten) moeten alle lampjes gaan branden.

Branden alle lampjes en zit daar geen 'tank leeg' lampje bij -> je hebt niet zo'n lampje
Branden alle lampjes op één na -> grote kans dat dit het desbetreffende lampje is maar dat het defect is. Raadpleeg het instructieboekje om zeker te weten dat het dit lampje is en niet een ander wat het ook had moeten doen + laat het vervangen bij de eerstkomende beurt.

Ga verder niet wachten tot er al dan niet een lampje gaat branden, maar gooi die tank vol!
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat hebben niet alle auto's.

Ik heb jaren geleden ook een auto gehad die alleen een wijzer had en geen lampje.
Het merk weet ik niet meer. Het is al lang geleden.
(Lees meer...)
Edraket
10 jaar geleden
dan is je zekering kapot of de benzine meter zelf in de tank. zoverre ik weet hebben alle auto's vanaf 1990 een benzine lampje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding