Na nieuwe accu start mijn Fiat Dolblo niet meer, hoe kan dit?

Ik heb een Fiat Doblo 1.9jtd.
na het starten zette ik de airco aan vanwege de ramen en de auto sloeg af.
het lukte niet meer hem te starten, waarop de ANWB is gekomen.
Deze heeft er een nieuwe accu ingezet , want deze was defect....

maar nu start de auto nog steeds niet, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk was de accu niet 100% geladen. Het kan ook zijn dat de auto een kortsluiting heeft waardoor de accu snel leeg trekt en daardoor de nieuwe accu ook kapot gaat maken. Vraag een buurman even om een hulpstart met kabs. Als dat niet een start veroorzaakt is er er een storing en de electriek. Start motor, startrelais, hoofdzekering, kabelbreuk,enz enz Naar de garage met de auto.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk of de startmotor niet vastzit, door de auto in de achteruitversnelling heen en weer te duwen kan de startmotor loskomen.
Als de auto met startkabel of door aanslepen niet start dan zijn er andere problemen die een garage alleen ter plekke kan bekijken