Hoe moet ik het contactslot vervangen?

Mijn sleutel is afgebroken in het contactslot, nu zie ik op youtube veel tutorials dat je hem op acc moet zetten en dan op een ''knopje'' kan drukken om alleen de cylinder te vervangen. Helaas lukt mij dit dus niet.
Nu ben ik van plan om het hele mechanisme te vervangen ( voorbeeld in de bijlage )
Alleen omdat ik zo druk bezig was om de auto te proberen te starten heb ik aan het stuur zitten trekken, nu staat deze dus in het stuurslot. Kan ik hierdoor wel het hele mechanisme vervangen of gaat dit niet werken en blijft het stuurslot bestaan?
Het betreft een Mazda Mx3 uit 1993.

Toegevoegd na 10 minuten:
Edit: Weet iemand toevallig of in mijn auto ook een startonderbreker zit? Anders zou ik hier ook naar moeten kijken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
4.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met zo weinig informatie kunnen we niks, om wat voor auto gaat het etc.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Theod volgensmij heb je het niet gelezen. Staat duidelijk dat het om een mazda mx3 uit 1993 gaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mocht zoiets nogmaals gebeuren of iemand anders dit lezen: je kunt het afgebroken stuk vaak uit het slot mcgyveren met behulp van een tandenstoker en secondenlijm. Als je met een tandenstokerpuntje een heel dun lijntje secondenlijm aanbrengt op het afgebroken stuk in het slot (als je erbij kunt) en dan de sleutel ertegenaan drukt dan lijm je de sleutel aan elkaar, en dat is dan hopelijk net genoeg om de sleutel er gewoon weer uit te trekken. Uiteraard écht een heel dun lijntje gebruiken anders komt 't alleen maar vaster, maar goed, je wilt de cylinder nu ook al vervangen :)
De hele cylinder in de kruipolie weken, dan op z'n kop in een bankschroef o.i.d. plaatsen en er een paar keer goed hard met een tang op meppen kan ook werken, maar alleen maar bij oude maar toch soepele sleutel...

Het beste antwoord

Het complete stuurslot is evengoed nog te vervangen. Je zult alleen even aan het stuur moeten wrikken, om het eigenlijke stuurslot uit de stuurstok te trekken.
Of deze auto een startonderbreker heeft kan ik zo niet zeggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie dat het een gebruikt stuurslot is, dan zou je de bevestigingsboutjes moeten vervangen. Dit zijn officieel breekboutjes, waarvan de kop afbreekt als ze vast genoeg zitten. (Dit is om diefstal moeilijker te maken).
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En hoe moet ik die bevestigingsboutjes vervangen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is inmiddels gelukt! De bevestigingsboutjes waren er makkelijk af te tikken. Gelukkig ( of ongelukkig ) beschikt mijn auto niet over startblokkering waardoor ik geen gezeur heb met de sleutels. Alles werkt als behoren.
Bedankt voor het antwoord!

Andere antwoorden (1)

als je het hele mechanisme vervangt dan heb je geen probleem met het stuurslot, zou je al een start onderbreker hebben dan zul je je nieuwe sleutels moeten laten inleren in de computer. dit kan de dealer voor je doen of een gespecialiseerd bedrijf.