welke auto's hebben een distributieketting in plaats van en distributieriem?

Ik ben van plan een Mercedes C220 CDI te kopen uit 2002. De verkoper zegt dat deze geen distributieriem heeft, maar een distributiekétting.

Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Mercedes heeft idd een ketting
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarom zou je verkoper er om liegen?
Vroeger hadden alle auto's een distributieketting. Ging het hele autoleven mee.
Tegenwoordig hebben ze een distributierien omdat dat soepeler en geruislozer werkt en minder trillingen veroorzaakt.
Nadeel van de riem is dat hij ca. na 90.000 km moet worden vervangen. Breuk van de riem geeft namelijk onmiddellijk onherstelbare schade aan de motor.
Het is wel bijzonder dat een auto uit 2002 nog een ketting heeft. De distributieriem is al zo'n 30 jaar geleden geïntroduceerd.