srs lampje mercedes c180 brand bij starten en na 5 min gaat hij uit.. Iemand enig idee??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
5.9K

Antwoorden (2)

Dit lampje heeft te maken en kan verschillende oorzaken hebben die alleen een garage kan vaststellen als de auto aan een diagnoseapparaat wordt gekoppeld. Vaak brandt dit lampje als de accu slecht is, waardoor de boordspanning te laag is voor het airbagsysteem. Het lampje geeft aan dat de airbag niet af zou gaan in een noodgeval. Omdat na enkele minuten de accu door het rijden is bijgeladen, gaat het lampje uit en is de airbag actief.

Ook kan de sensor in de stoel defect zijn, maar de accu lijkt me waarschijnlijker.

Toegevoegd na 33 seconden:
Dit lampje heeft te maken met het airbagsysteem moet er staan.
paulus811
7 jaar geleden
Dat kan een slecht kontakt zijn in de sluiting van je veiligheidsgordel. De man in dit filmpje fixt dat met reinigingsspray voor elektronische componenten.

https://www.youtube.com/watch?v=yrzDLGdnNWs
escape