Als ik mijn rijbewijs B in 2016 haal, mag ik dan ook nog op een scooter rijden?

Als ik mijn rijbewijs B haal wil hier graag mee op een scooter rijden, ik haal mijn rijbewijs waarschijnlijk nog in 2015 of net 2016. Kan dit dan gewoon?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ja hoor!

"Bent u in het bezit van een geldig auto- of motorrijbewijs? Dan heeft u niet apart het rijbewijs AM nodig om een bromfiets te besturen. "

http://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/het-rijbewijs/het-rijbewijs
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
Onder "scooter" wordt tegenwoordig inderdaad vrijwel uitsluitend de lichte 49cc scooters begrepen die als bromfiets of zelfs als snorfiets gelden en met een rijbewijs met categorie AM bereden kunnen worden.
Maar als het een 'ouderwetse' zwaardere scooter betreft (tegenwoordig vaak aangeduid als "motorscooter", dán heb je in je rijbewijs een der aparte categorieën A1, A2 of A nodig omdat dat een "motorfiets" is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk zelfs een motor scooter met twee voorwielen dan moet er wel een voet rem opzitten . Voor dat laatste raadpleeg daar een goede motor handelaar voor .