luizenpoep op autolak hoe krijg je dit er af?

Mijn vader heeft de dak van de auto vol met luizenpoep van de bomen, wat hij ook probeerd het wil er niet meer af wie weet iets?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
11.1K

Het beste antwoord

Kleien van het dak (nog beter de hele auto) is de oplossing. Je hebt kant en klare sets met een 'glijmiddel' en klei. Van de klei maak je een klein pannenkoekje en schuur je het dak wat je steeds besproeit met het glijmiddel. Daarna een polijstmiddel en opnieuw in de was zetten en de auto is weer als nieuw.
paulus811
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Dit is een link naar een complete kit. http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Quik_Clay_Detailing_System_473_ml_met_50gr_Clay_Bar_G1116_100050 Koop bij de Action nog een paar microvezeldoekjes en je kunt aan de slag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Lukt het dan nog niet, doop dan een zachte doek in de spiritus en verwijder het daarmee. Erg milieuvriendelijk is deze methode niet, maar het werkt wel.
paulus811
8 jaar geleden
Dank voor de plus. Als het met kleien niet lukt, vrees ik dat ook spiritus niet helpt. In dat geval zou ik een professioneel autopoetsbedrijf het laten opknappen.

Andere antwoorden (2)

Bij mij is het gelukt door de auto met ruitenwisservloeistof schoon te maken. Het viel me namelijk op dat er in de baan van de sproeiers geen aanslag zat op de lak. Het beste gaat het met onverdunde ruitenwisservloeistof.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga eens naar de automaterialenzaak en leg je vraag voor. Er is een allesreiniger speciaal voor het reinigen van auto's (lak) te koop. Daarmee kun je vieze plekken op de auto inspuiten, even laten inwerken en dan met de hogedrukspuit (autowasplaats) afspuiten. Is het dan nog niet (helemaal) weg, dan kun je het proces nog een keer herhalen en dan met een spons wassen en daarna afspuiten. Is dan nóg steeds niet alles weg, dan terug naar de automaterialenzaak en dan een hele fijne autopoets halen en met een zachte doek poetsen (altijd eerst de gebruiksaanwijzing lezen). Daarna auto wassen (met sop), afspoelen en droog maken (zeem). Dan is de auto zeker schoon. (Beroepsmatig gezien, is het mij op deze wijze nog altijd gelukt de auto schoon te krijgen.)