Wat zijn die blokjes op de achterruit als ik een zonnebril op heb?

Ik heb 2 zonnebrillen in de auto. Als ik de ene opzet en in mijn binnenspiegel kijk, zie ik allemaal blokjes in mn achterruit. Met m'n andere zonnebril zie ik ze niet en zonder zonnebril ook niet. Wat zijn die blokjes en waarom zie ik ze met de ene zonnebril wel en met de andere niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Antwoorden (1)

Polariserende brillenglazen nemen lichtreflectie weg bij waterweerspiegelingen en op de weg. Dit wordt door een aantal consumenten als zeer prettig en rustgevend ervaren. Het is een kwestie van testen in de optiekwinkel.

In de auto wordt de reflectie van het dashboard geneutraliseerd, maar worden spanningen in de ruiten mogelijk zichtbaar als vlekken. Dit geldt met name voor de achterruiten en de zijruiten van de auto’s. Het kan zijn dat die vlekken in de autoruiten als hinderlijk worden ervaren.

Jij hebt dus een polariserende zonnebril en een gewone zonnebril. Daarom heb je er bij een ene last van en bij de andere niet.
Amadea