Als de koppakking van de auto stuk is en vervangen moet worden moet dan ook gelijk de distributiriem vervangen worden?

Een distributieriem moet toch alleen vervangen worden bij een bepaald aantal km of hoeveel jaar hij er al op zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Antwoorden (2)

Het is wel handig, omdat de motor al open ligt kunnen ze er makkelijk bij.

Zo kan voor een paar tientjes extra de distributie riem ook vervangen worden, waar je normaal honderden euro's voor kwijt bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Inderdaad. Plus.
Een distributieriem moet je ook altijd vervangen als je hem demonteert, en als de kop er af moet zal de riem er ook af moeten. Ik zou zelfs de raad geven om meteen de waterpomp ook te vervangen. Die is vrij bereikbaar, en het thermostaat is eigenlijk ook een noodzakelijk te vervangen onderdeel. Je wilt immers met een betrouwbare auto verder. Ik geef toe dat het allemaal geld kost, maar je weet zelf het beste of je auto het nog waard is.