wie is de schuldige bij een frontale aanrijding?

Wie is de schuldige bij volgende frontale aanrijding?

zal situatie even schetsen:

Ik was een straat ingereden, dus al voorbij de bocht,want had al een metertje of twee / drie gereden. Stond met mijn banden recht op mijn deel vd baan.
Ik zag een auto naar mij toerijden, ik verschoot ervan en gaf geen gas meer waardoor ik stilstond.
Toen volgende de botsing.

Voor mijn mening reed hij niet volledig op zijn deel vd baan.

Tegenpartij reed frontaal op mij in waardoor ik een stuk achteruit en weg van de baan werd geduwd. Hijzelf is ook een heel stuk verder gegleden.

De plaats waar de aanrijding gebeurde is een straat waar twee auto’s naast elkaar kunnen rijden. Dus normaal gezien als de andere op zijn deel vd baan had gereden , zou er geen aanrijding mogen gebeurd zijn. (er zijn geen stippellijnen op de weg geschilderd)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (4)

Dat klinkt alsof de andere schuldig is. Jij reed op je eigen baan en hij niet. Het kan natuurlijk zijn dat als we de andere chauffeur horen dat hij zegt dat jij niet volledig op je eigen baan reed, dat je de bocht te ruim en te hard nam of wat dan ook... Maar als het exact zo is als jij het schetst is de andere chauffeur de schuldige aangezien hij niet op zijn eigen helft reed en daardoor een gevaarlijke situatie creëerde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik was de bocht 2 +/-meter voorbij , dus denk niet dat er dan nog sprake is van een bocht of manoeuver omdat ik al voorbij de bocht ben? (of bezie ik dat fout?)
op de foto is ook te zien dat mijn linkervoorkant ook harder bijeenzit dan de rechter
maar weet niet hoe ik hier een foto moet bijvoegen om te laten zien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe hard reed je? Want twee meter is niet heel ver, en het maakt nogal uit of je 80 reed of 30, bij 80 kilometer per uur is er een veel grotere kans dat de ander jou niet heeft kunnen zien. (hoewel ik uit het wegbeeld dat je beschrijft niet begrijp dat je 80 zou mogen rijden... Ik geloof je overigens wel hoor. En ik denk dan ook dat jij niet de schulige bent. Heb je wel meteen een schadeformulier ingevuld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik was eerst gestopt op de hoek om te kijken of er iemand aankwam vanuit die straat (ik kwam vanuit de karveelstraat en wou de Tjalkstraat inrijden), maar er stond een wagen zeer dicht tegen de hoek geparkeeerd waardoor ik ni volledig de straat kon zien.
en ik kwam vanuit een zone 30
dus ik reed zeker geen 80 of 50 Ik kon mn bocht perfect nemen
eens mn bocht gemaakt en ik volledig recht op de baan stond (dus toch beetje verder gereden, niet superver, maar stond wel op mijn deel vd rijbaan)
Toen zag ik de andere partij aankomen rijden , ik verschoot waardoor ik dus geen gas meer gaf (en dus stil stond)
dus stel dat ik niet stil stond, dan had ik max 20/30km/u gereden nee geen v beiden heeft iets ingevuld
we zijn beiden afgevoerd naar het ziekenhuis
nieuwe procedure zegt , dat als beide partijen gekwetst zijn en naar ziekenhuis moeten dat je binnen de 10 dagen een uitnodiging krijgt om bij politie jou versie vd feiten te komen vertellen en op papier te zetten het is vorige vrijdag gebeurd en kan pas vanmiddag naar verzekering gaan
daar ga ik samen met haar aanrijdingsformulier invullen het jammere is , dat mijn autootje nog maar drie jaar oud is en hoogstwaarschijnljik per total is :'(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer van je auto! Maar je hele verhaal zo horend krijg ik de indruk dat jij niet de schuldige partij bent. Ik hoop dat jijzelf niet al te erg gehavend bent. Succes! Maar volgens mij heb je een goed en duidelijk verhaal waaruit jouw onschuld blijkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is inderdaad echt jammer vd auto. Heb er nogal wat traantjes voor gelaten :'( Ben benieuwd naar het resultaat vd uitspraak
Als jij daadwerkelijk volledig tot stilstand bent gekomen dan ben jij een stilstaand object en niet de veroorzaker van het ongeval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had mijn gas losgelaten omdat ik verschoot vh feit dat er iemand recht op mij afkwam en ik kon geen kant meer op
Op de moment dat die tegen mij botste , stond ik dus stil (was uitgebold, want had een lage snelheid omdat ik uit zone 30 kwam)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is het lastige....niemand die het heeft gezien...zal woord tegen woord worden vrees ik
Als er geen politie bij is geweest om de situatie op te nemen, dan is het waarschijnlijk zo dat de schuldvraag door de verzekeringen wordt afgedaan met 'beiden schuldig', ieder is dan verantwoordelijk voor de eigen schade.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Politie is geweest en heeft situatie vastgesteld. maar ik weet daar voor de rest niets van.ook verklaringen moeten nog afgelegd worden enz
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Politie is geweest en heeft situatie vastgesteld. maar ik weet daar voor de rest niets van.ook verklaringen moeten nog afgelegd worden enz
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er een schadeformulier ingevuld door de politie? Normaliter wordt daarin de schuldvraag niet beantwoord, dat wordt door de verzekeringen gedaan. Bij twijfel (in deze situatie) wordt dan vaak ieder voor zich besloten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen. Ik moet vanmiddag naar politie voor mijn verklaring af te leggen.
omdat beide partijen naar het ziekenhuis werden afgevoerd , wordt ter plaatse niets genoteerd of verklaring afgenomen.
Dat zal voornamelijk liggen aan de plek van de aanrijding. Als jij daadwerkelijk op je eigen weghelft reed en de ander rijdt frontaal op jou dan is de ander vrijwel zeker schuldig. Als er tevens bewezen kan worden dat je niet reed op het moment van de aanrijding dan helemaal. Overigens is het altijd van belang om direct eventuele getuigen het te laten opschrijven en maak in ieder geval een goede situatieschets (tekening). Succes en sterkte toegewenst.