wie is de schuldige bij een frontale aanrijding?

Wie is de schuldige bij volgende frontale aanrijding?

zal situatie even schetsen:

Ik was een straat ingereden, dus al voorbij de bocht,want had al een metertje of twee / drie gereden. Stond met mijn banden recht op mijn deel vd baan.
Ik zag een auto naar mij toerijden, ik verschoot ervan en gaf geen gas meer waardoor ik stilstond.
Toen volgende de botsing.

Voor mijn mening reed hij niet volledig op zijn deel vd baan.

Tegenpartij reed frontaal op mij in waardoor ik een stuk achteruit en weg van de baan werd geduwd. Hijzelf is ook een heel stuk verder gegleden.

De plaats waar de aanrijding gebeurde is een straat waar twee auto’s naast elkaar kunnen rijden. Dus normaal gezien als de andere op zijn deel vd baan had gereden , zou er geen aanrijding mogen gebeurd zijn. (er zijn geen stippellijnen op de weg geschilderd)

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat klinkt alsof de andere schuldig is. Jij reed op je eigen baan en hij niet. Het kan natuurlijk zijn dat als we de andere chauffeur horen dat hij zegt dat jij niet volledig op je eigen baan reed, dat je de bocht te ruim en te hard nam of wat dan ook... Maar als het exact zo is als jij het schetst is de andere chauffeur de schuldige aangezien hij niet op zijn eigen helft reed en daardoor een gevaarlijke situatie creëerde.

Als jij daadwerkelijk volledig tot stilstand bent gekomen dan ben jij een stilstaand object en niet de veroorzaker van het ongeval.

Als er geen politie bij is geweest om de situatie op te nemen, dan is het waarschijnlijk zo dat de schuldvraag door de verzekeringen wordt afgedaan met 'beiden schuldig', ieder is dan verantwoordelijk voor de eigen schade.

Bronnen:
http://www.theorieles3d.nl/pages/sub/29665...

Dat zal voornamelijk liggen aan de plek van de aanrijding. Als jij daadwerkelijk op je eigen weghelft reed en de ander rijdt frontaal op jou dan is de ander vrijwel zeker schuldig. Als er tevens bewezen kan worden dat je niet reed op het moment van de aanrijding dan helemaal. Overigens is het altijd van belang om direct eventuele getuigen het te laten opschrijven en maak in ieder geval een goede situatieschets (tekening). Succes en sterkte toegewenst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100