Waar kan ik vinden of mij rijbewijs verlopen is zonder rijbewijs?

Mijn vraag is de rijbewijs van mijn vader is al enige tijd zoek, Nou moeten wij em vermoedelijk verlengen maar wij kunnen deze nu niet vinden en weten ook niet of wij telaat zijn, Is er een manier om bijvoorbeeld online te checken of deze nog geldig is? Bij je digi-d bijvoorbeeld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als zijn rijbewijs kwijt is, hoop ik voor hem dat hij momenteel niet rijdt; dat mag natuurlijk niet. Maar als hij niet weet tot wanneer het geldig is, kan hij gewoon het CBR, de RDW en ik vermoed ook zijn gemeente bellen. Overigens stuurt de RDW tegenwoordig een herinneringsbrief als je rijbewijs bijna is verlopen, net als voor de APK. Als je vader deze nog niet heeft ontvangen, kun je er vanuit gaan dat het rijbewijs nog geldig is. Voor zover mij bekend is het niet mogelijk om online de status van je rijbewijs in te zien. Maar verlopen of niet, bij verlies of diefstal moet je een nieuw rijbewijs aanvragen. De procedure is hetzelfde, ongeacht of het rijbewijs verlopen is. Hij zal eerst aangifte moeten doen bij de politie en dan met het proces-verbaal naar de gemeente gaan met een geldig legitimatiebewijs en een geschikte pasfoto. Bij sommige gemeentes is een PV niet nodig bij verlies van het rijbewijs en moet je zelf een verklaring invullen. Je vader kan bij zijn woongemeente navragen of hij aangifte moet doen of niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100