Bestaat traject controle ook in het buitenland?

... of is het een typisch nederlands fenomeen?

Toegevoegd na 8 minuten:
In Belgie is het ook, maar ook in andere landen of alleen NL en BE?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (3)

In België bestaat het momenteel ook reeds op één plaats nl.op de viaduct van Gentbrugge.

Toegevoegd na 32 minuten:
Het gebruik van trajectcontrole in onder meer Oostenrijk, Italië en Nederland leert dat het aantal ongevallen met 20% kan dalen in die zone.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad, die van belgie wist ik, maar zijn er naast nederland en belgie nog andere landen?
Binnen afzienbare tijd ook hier in Frankrijk. Vooral op de assen noord-zuid (A31 A6 A7 A9). Er zijn testen aan de gang. Vroeger ook (nu niet meer = de tijd tussen 2 péages werd nagezien en zo kwamen ze aan uw gemiddelde) Eenvoudig te omzeilen : eens de plaatsen bekend gewoon effe stoppen op een aire...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Belgie is reeds 2 jaar geleden een trajectcontrole geinstalleerd op de viaduct van Gentbrugge. Dat is op de E17 Gent-Antwerpen. Wegens problemen met homologatie heeft het systeem nooit gewerkt, maar sinds juli 2012 is het volledig operatief.