Wat is er aan de hand als een auto na een paar dagen stilstaan de radiozender en tussentijdse km-stand kwijt is?

En is dit iets wat kwaad kan? Of had de auto gewoon last van de kou van de afgelopen paar dagen?
Het gaat om een Renault Twingo van (dacht ik) 2003.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit heeft de auto nu 2x gedaan in de periode van Kerst en Oud & Nieuw. Hij heeft van 24 t/m 27 december stilgestaan, en van 31 december t/m 4 januari, en beide keren had hij dit.

9 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Klinkt als een lage accuspanning. Bij koud weer wordt de accu zwaar belast. Als er vervolgens alleen korte ritten worden gemaakt, krijgt de accu geen kans, om weer voldoende op te laden.

Maak eens een lange rit, om accu weer voldoende op te laden. Blijkt vervolgens dat het probleem zich weer voordoet, dan kan het zijn dat de accu aan vervanging toe is. Accu kunt u laten doormeten in de garage.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
binnenkort maak ik weer wat lange ritten, dus daarna zou het beter moeten zijn. bedankt, ik houd het in de gaten
Ritsuka
9 jaar geleden
Weer aan het werk en hij rijd elke dag, en dit probleem niet meer gehad.