Kan ik letter B op mijn AM scooter rijbewijs laten bijschrijven?

Hallo,

Ik ben nu bezig met mijn autorijbewijs. ( Rijbewijs B )
Ik ben al in het bezit van een scooterrijbewijs ( rijbewijs AM )
Is het mogelijk als ik ben geslaagd voor me autorijbewijs dat ik die laat bijschrijven op me scooterrijbewijs?
Of moet ik dan een heel nieuw rijbewijs aanvragen?
En wat zou voordeliger zijn?
Op mijn gemeente website vind ij er ook niet veel over.
Ik hoor het wel.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2.2K
capthavoc
9 jaar geleden
Volgens mij krijg je gewoon een nieuw rijbewijs B
Dat houdt al vanzelf in dat je op een scooter mag rijden er hoeft ook niets bijgeschreven te worden je rijbewijs AM hoef je dan niet meer te gebruiken.
het is volgens mij niet mogelijk op je AM je B bij te schrijven
het kost je dus altijd de kosten van een nieuw bewijs
dat valt niet te vermijden ;)

Antwoorden (1)

Als je slaagt voor B "krijg" je tegen betaling een nieuw rijbewijs waarop B en AM staan. Zou je alleen een B-rijbewijs hebben gehaald in het verleden, dan wordt AM erbij vermeld bij verlenging. Daar hoef je niets voor te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hebt dus 1 document (plastic kaart) waarop alle categorieën staan waarvoor je rijbevoegdheid hebt.

Toegevoegd na 7 minuten:
En je vraagt dus inderdaad een nieuw rijbewijs aan als je slaagt voor B en voor elke volgende voertuigcategorie.
Computoon