Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie mag als eerste rijden en wie als laatste?

Op verzoek nog eens maar met borden.

Wie voorrang weten we nu.

Wie moet richting aangeven en hoe?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
724

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kijk; in DEZE situatie gaat oranje eerst omdat deze nu recht door gaat op dezelfde weg, gevolgd door groen, dan geel (komt van rechts tov blauw) en dan blauw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ter verduidelijking: Oranje gaat tov de groene recht door op dezelfde weg waar groen tov oranje afslaat. Oranje heeft dus gedurende de hele situatie het voordeel op een voorrangsweg te rijden waar groen dat niet heeft.
De andere 2 mogen pas nadat al het verkeer van de voorrangsweg is geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie richting aan moet geven weet ik niet helemaal zeker maar er gelden geloof ik wel wat afwijkende regels. De oranje blijft de weg volgen en hoeft volgens mij geen richting aan te geven maar toch doen maakt het voor de rest wel duidelijker. De groene gaat weliswaar rechtdoor maar gaat ook van de weg af en moet (dacht ik) richting aangeven naar links. Blauw slaat af naar links en moet gewoon richting naar links aan geven Geel gaat voor zover ik weet wel gewoon rechtdoor (ondanks dat hij de voorrangsweg op rijd) en hoeft dan geen richting aan te geven.

Andere antwoorden (8)

De groene auto omdat deze op een voorrangsweg rijdt en rechtdoor gaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om even volledig te zijn als laatste de paars/blauwe omdat deze niet op een voorrangsweg rijdt en afslaat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het bord onder het voorrangsbord geef aan dat de voorrangsweg afbuigt. De oranje auto is daardoor degene die recht door gaat op dezelfde weg waar groen van deze weg af gaat en daarom moet wachten op het verkeer dat op de voorrangsweg blijft.
1.Rood volgt de rijrichting van voorrangsweg
2.Groen rijdt nog op de voorrangsweg maar verlaat deze rechtdoor
3.Geel is rechtdoorgaand verkeerd
4.Blauw is afslaand verkeer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is rood, groen, geel, blauw inderdaad, alleen mag geel voor blauw omdat die van rechts komt, niet omdat hij rechtdoor gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als eerste mag oranje, vanwege drie dingen. (in volgorde van belangrijk)
1) Zit op een voorangs weg
2) volgt de voorangs richting
3) Staat, vanaf de groene auto gezien, rechts

Daarna mag groen omdat die op een voorrangsweg rijd.
en Geel en Paars hebben een bord dat aangeeft dat ze voor links én rechts voorrang moeten verlenen.

Daarna mag Geel, want die staat voor paars gezien rechts en rechts gaat voor.

En als laatste mag geel wegrijden.



En over het richting aangeven, je moet richting aangeven als je van rijbaan veranderd of wilt afslaan. Dus in dit geval moeten de Paarse en de Oranje auto allebei richting aangeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk, zo is de situatie veel duidelijker :) En zo is de volgorde gelijk aan wat ik hiervoor ook zei bij je vorige vraag. +1 voor je paint skills
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst mag rood, omdat groen en rood allebei op een voorrangsweg rijden en rood voor groen van rechts komt.
Daarna mag groen, omdat die op een voorrangsweg rijdt en geel en blauw niet.
Daarna mag geel, omdat geel voor blauw van rechts komt
En als laatste mag blauw, omdat die dan alleen over is gebleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vraag me nog steeds af wie die gele auto tegen de muur heeft geparkeerd...lijkt me lastig wegrijden...
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Rood en blauw moeten beide richting aangeven naar links.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom geefgt niemand gewoon antwoord op de vraag?
Volgens mij is de vraag:Wie moet richting aangeven en hoe?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat suikerbeessie de vraag aangepast heeft.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding