Mijn auto in de volgende kleur, mag dat?

Er zijn van die plastic sterren die je op het plafond van je slaapkamer kan plakken en lichtschakelaars, die nadat je het licht hebt uit gedaan nog een tijdje nagloeien. Ook wel bekend als "glow in the dark"

Dit "glow in the dark" is als verf verkrijgbaar. Nou zat ik een beetje te fantaseren hoe het zou zijn als ik mijn hele auto verf met dat spul, dat zou wel een bijzonder effect geven, zeker als ik 's avonds eerst in een goed verlichte parkeergarage heb gestaan.

Wat ik me afvroeg, zou dit wettelijk toegestaan zijn of zou je binnen de kortste keren van de weg gehaald worden voor overlast of ordeverstoring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

nee het is te afleidend voor het andere verkeer.
lichten onder je auto mogen ook al niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en bij de spuitmonden van je ruitenwissers ook al niet.
eigenlijk mag geen enkele toevoeging die afleid.
+
Je mag niet zomaar een auto een andere kleur geven. De kleur op het kenteken is bepalend. Wellicht heb je nu ook een gele auto en kan het er zonder problemen overheen. Mocht dat niet het geval zijn dan moet je een nieuw kenteken aanvragen ander kan je rekenen op een flinke boete!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag wel degelijk je auto in een andere kleur schilderen of wat dan ook. Ik heb dat twee jaar geleden ook gedaan. 1 auto roze/wit en paars geschilderd, nooit de kleur veranderd op het kenteken of wat dan ook. Het mag..de tweede auto heb ik met bolletjes beplakt. Maar verf die licht geeft mag zeker niet. Want dat lijd allemaal af. Je mag al geen andere verlichting aan doen, dan wetterlijk voorgeschreven.
Dus je mag wel degelijk je auto een andere kleur geven. ik heb er totaal geen problemen mee gehad en wit en roze zijn nu niet bepaald onopvallende kleuren .
Ik heb er een jaar in gereden in de auto’s. Dus niet een weekje of wat dan ook. Ook heb ik toen jaren geleden mijn 2cv van blauw naar geel laten spuiten. Nooit vermeld, dat was niet nodig en daar jaren met plezier en zonder problemen in gereden .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als je aangehouden wordt en het kentekenbewijs klopt niet heb je een groot probleem. Dat jij niet gepakt bent is mazzel hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, je auto moet de kleur hebben die op de (volgens mij) groene kaart staat. Wanneer dit niet het geval is riskeer je een boete.
Je kan de kleur laten wijzigen bij de RDW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de garage waar ik hem liet spuiten, de 2cv, vertelde ze dat dat niet meer hoefde. 1995 geloof ik, ik kan er ook naast zitten. Mijn roze/witte auto was dusdanig geschilderd door mij, in ik meen 2007, dat een politieauto mij echt niet over het hoofd heeft kunnen zien. Dus ze hebben gezien dat hij nooit never de juiste kleur had zoals hij was, donker grijs. Waarom ben ik dan nooit aangehouden, ik heb er een jaar in gereden ? Is dat toeval, of zal het misschien zijn dat je tegenwoordig niet meer hoeft op te geven als je je auto in een andere kleur spuit schildert ? Dat ze me niet aanhielden in mijn 2cv kan ik heel goed begrijpen. Die had niet zulke extreme veranderingen ondergaan, Maar die roze/witte auto, was dus zeer duidelijk overgeschilderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het op gaan zoeken en je hebt gelijk, op de site van de RDW staat dat als je een kleurverandering toepast je dat moet doorgeven aan de RDW. Contact moet opnemen met de administratie van de RDW. Waarom ik nooit er iets van gehoord heb weet ik niet. Misschien wel omdat ze te druk waren met boeven vangen ? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch niet zo dat omdat je er nooit iets van gehoord hebt, dat het dan niet nodig is om te melden.
Het komt er gewoon op neer dat de politie niet bij een auto in welke kleur dan ook denkt: hmmm, laat ik eens kijken of deze kleur wel op het kenteken staat.
Overigens ben ik wel eens in zo een verkeersfuik gekomen, waar ze dan wel allemaal checken.
Is ook elke keer weer bij Oranje voetbal, dan verft iemand zijn auto oranje, komt in de telegraaf. Dag erna: rdw meldt in telegraaf dat dit een boete kan opleveren. Maar goed, je kan het alsnog melden. Niks aan het handje dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Peter 1007, dat zou ik inderdaad denken als ik als agent een gele, groene of blauwe of rode auto zie, maar bij een auto met verf van "Glow in the Dark" krijg ik toch wel het idee dat die niet met die kleur bij de dealer is geboren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kleur van je auto MOET overeenstemmen met wat er vermeld staat op je kenteken. doe je nit niet dan riskeer je een boete.