kraakend geluid bij draaien van stuur inford fiesta?

Beste, ik heb sinds enkele maanden een krakend geluid bij het draaien van mijn stuur. Recht aan de veerpoot maar dit enkel en alleen in rijdende toestand en bij het oprijden van borduurtjes. Heb al stabilisatorstang vervangen maar zonder resultaat wie kan helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaaaaaaaaaaaaaren (1990) geleden had ik een krakend stuur van een Opel Kadett coupé bleek een of ander hulsje in de stuurkolom te zijn. Maar ik zou voor de zekerheid even naar de garage gaan. Zekerheid voor alles toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je met borduurtjes? Groet, TX
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
straatkanten , vluchtheuvels , rondpunten...

Antwoorden (1)

Als hij kraakt onder het rijden hoeft dit niet aan het stuurmechanisme te liggen.

Het zou kunnen dat de homokineet van de aandrijfas defect is.
De aandrijfas draait rond en knikt in de homokineet.
De homokineet aan de wielzijde knikt het meest.
Die zou defect kunnen zijn.

Ik zou het rechterwiel opkrikken zodat dit vrij kan ronddraaien.
De auto op de handrem zetten en de motor starten.
Zet hem in de versnelling en laat het wiel een beetje draaien.
Draai aan het stuur flink heen en weer en luister of je vreemde geluiden hoort.

Om het stuur makkelijk te kunnen draaien moet je het linker voorwiel ook een beetje opkrikken, zodat dit vrij komt van de grond.
Edraket
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank u voor de tip ,ik ga het zo proberen en laatje ik het weten :)
Edraket
9 jaar geleden
Zou de kineet kapot zijn, dan zou ik bij de sloper een andere aandrijfas kopen