Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik nu doen, met de autoschade?

Stel, er staan 2 auto's buiten de parkeervakken geparkeerd, waardoor ik er niet meer langs kan, ik probeer het toch, en rij een kras in mijn en zijn wagen, krijg ik dit dan vergoed door de verzekering? Omdat hij verkeerd staat geparkeerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
645

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Neen,
omdat het voertuig stil stond en de veroorzaker reed.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je een geparkeerd voorwerp aanrijdt ben je in principe altijd aansprakelijk.
Je had immers de keuze om dit niet te bewerkstelligen.
Het kan lastig zijn als je 'klem gezet " wordt maar alle schade die je veroorzaakt om los te komen is voor je eigen rekening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De veroorzaakte schade aan jou en de andere zijn auto zal alleen vergoed worden als je all risk verzekerd bent. Ben je dat niet dan zal je eigen schade niet vergoed worden aangezien jij de veroorzaker bent van de toegebrachte schade ook al staat de andere auto verkeerd geparkeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het feit dat de auto's verkeerd geparkeerd staan geeft je niet het recht om er tegen aan te rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding