beginend bestuurder 100 km te hard, wat nu? hoeduur en hoelang kwijt

zaterdag avond geflits op een 100 weg, reed ruim 200.
heb me rijbewijs nodig voor me beroep. onwijs stomme actie maarja.. m5 hé

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
5.3K

Antwoorden (16)

Hoe duur? bepaalt de rechter.
Hoe lang kwijt? In het slechtste geval kun je overnieuw beginnen... maar dat valt vaak mee.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig kan los van justitie/rechter ook het CBR nog besluiten om het rijbewijs ongeldig te verklaren. Dit gebeurd niet zonder overleg met justitie maar los van een forse boete kan ook dat dus nog. En idd: het valt vaak mee... overtredingen zoals deze zijn echter nog veel zeldzamer (gelukkig).
Binnen de bebouwde komt is 60-70 te hard 810 euro. In die buurt zal 100 te hard buiten de bebouwde kom wel liggen. En punten op je rijbewijs natuurlijk.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
punten, hoe erger de overtreding hoe meer punten je krijgt.
op wegmisbruikers was te zien dat een gast (die ongeveer 70km te hard reed) 2 strafpunten kreeg.
Het zou me niets verbazen als je voor 100 km te hard 3 strafpunten krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die - gaat nergens over natuurlijk
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die min komt waarschijnlijk van iemand die denkt dat ze alleen punten kunnen afpakken of rijbewijs of voertuig in beslag kunnen nemen bij heterdaad betrappen. Dat is niet zo al krijg je in de praktijk snel het voordeel van de twijfel. In dit geval echter mag je verwachten dat ze heel moeilijk gaan doen bij justitie. Niet alleen werd meer dan 100% te hard gereden maar ook nog door een beginnen bestuurder. Ook kan het CBR los daarvan nog het rijbewijs ongeldig verklaren.
paulus811
13 jaar geleden
Dank dat jullie de - bediscussiëren! Ik heb totaal geen moeite met een -, maar wel als er geen uitleg bij wordt gegeven. Dan vind ik het ronduit onsportief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Punten kost het je alleen als je je rijbewijs minder dan 5 jaar hebt, en volgens mij kun (in Nederland) maar 1 punt kwijt raken aan 1 strafbaar fijt. (Of loop ik nu achter?) Er zit overigens geen min van mij tussen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Roepi, wat je zecht gaat wel in strijdt met dit artikel van rijksoverheid: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/welke-strafbare-feiten-tellen-mee-voor-het-beginnersrijbewijs.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met artikel 5 in de hand kunnen ze heel wat sneller met dat soort procedures starten. Meer dan 100% max snelheid is een verkeersmisdrijf van de buitencategorie. Daarbij kunnen bij een overtreding best meerdere punten tegelijk afgetrokken worden. Als ze 1 enkele overtreding genoeg vinden om je niet meer op de weg te willen dan raak je dat rijbewijs echt kwijt. Daar zijn wettelijke middelen genoeg voor.
Er wordt alleen heel snel een soort coulance toegepast. Zelfs een beginnend bestuurder die 50 km/h te hard rijd en aan de kant gezet wordt (en dus dat rijbewijs mag inleveren) zal dat rijbewijs al vrij snel weer op kunnen halen. De officier kan echter ook besluiten tot vervolgen. Meer dan 30 km/h te hard is geen bon maar een schikkingsvoorstel. Dat betekend dat de officier van justitie voorstelt om het niet tot een, voor beide partijen, dure rechtszaak te laten komen maar om te schikken. *Dit hoeft de officier van justitie niet te doen*. Het is geen recht om een schikkingsvoorstel te krijgen. Meer dan 30 km/h te hard betekend in principe gewoon voorkomen. Het soort overtreding komt echter zoveel voor dat het een forse druk op de rechtbanken zou geven en een dure grap voor justitie zou worden om al deze zaken daadwerkelijk voor de rechter te brengen. Er wordt daarom een schikking voorgesteld die een stuk lager zal zijn dan wat een rechter zou opleggen in zo'n zaak om zo de verdachte over te halen de schikking te accepteren. Die hoeft vervolgens niet te accepteren. Je kan dit even zo goed voor laten komen. Slim is dit echter niet want wanneer de rechter de boete opgelegd zal die doorgaans een stuk hoger zijn en heb je ook meteen een strafblad. Hoe zwaarder de overtreding, hoe minder coulant een officier van justitie in zo'n geval zal zijn.
Waarschijnlijk raak je je rijbewijs niet kwijt (helaas) en kost het je ook geen punt. Dat kan namelijk alleen als ze je staande houden. Als je geflitst wordt, kunnen ze nooit aannemelijk maken dat je zelf achter het stuur zat. Als kentekenhouder kun je wel een forse geldboete verwachten. Deze wordt door de officier van justitie bepaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval kan de rechter je wel degelijk hier zwaar voor straffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straffen door middel van een boete wel. Zie ook de antwoorden op vergelijkbare vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de minnen niet. Dit antwoord klopt. Zie ook de antwoorden op vergelijkbare vragen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd... doorgaans geven ze je nog wel het voordeel van de twijfel maar bij dit soort achterlijke snelheden doen ze heel erg moeilijk. Daarbij zijn die foto's nog behoorlijk nauwkeurig. Het is minder moeilijk om aannemelijk te maken of je als eigenaar achter het stuur zat dan veel mensen denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgend artikel 181 kan je rijbewijs wel degelijk worden ingevorderd. dus dit antwoord klopt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van voren wordt geflitst kun je vaak wel degelijk zien wie er achter het stuur zat. Ik ken iemand die ooit eens geflitst was en zich niet kon herinneren dat ze op die plek was geweest. Ze vroeg de foto op, en daarop was ze duidelijk herkenbaar.
Deze actie kost je sowieso een punt van je rijbewijs. Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie. Houd ook rekening met een rijontzegging van enkele maanden en een verplichte, door jouzelf te betalen EMG-cursus à 780,-.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Standaard ontzegging bij een overschrijving van meer als 70 km/h is een ontzegging van 4 maanden rijvaardigheid. Ik zou niet zeggen dat het aan de m5 lag, daar zal een rechter de humor niet van inzien vrees ik. Boetebedrag hangt af van meerdere factoren zoals je verleden met een rijbewijs ed en de plaatselijke omstandigheden toen je de fout in ging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zo zeggen, ga eens een paar nachten de activiteiten op een spoedgevallendienst volgen...(hier in frankrijk kunnen ze u dat als straf opleggen !) de m5 zal snel ingewisseld worden voor een C2 bv.
Eric
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je borst maar nat en neem afscheid van je M5. Bij overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan 100 procent wordt je voertuig in beslag genomen.

Letter staat er:

Bij overschrijding van de max. snelheid met meer dan 100% in samenhang met geconcretiseerde gevaarzetting.
Voertuig in beslag nemen.

200 rijden waar je 100 mag, mag je wel een geconcretiseerde gevaarzetting noemen. Ik denk ook dat je je rijbewijs even niet terug ziet.

ik zal mijn mening hier verder maar niet over geven. Ik denk dat je zelf ook wel weet dat je iets doms gedaan hebt. Heb in het vervolg alsjeblieft een beetje respect voor de veiligheid van je medemens.

Toegevoegd na 1 minuut:
...en je eigen leven

Toegevoegd na 15 uur:
En wie denkt dat je door een flitspaal je rijbewijs niet kan worden ingevorderd, heeft het mis. Je mag dan in de rechtbank uitleg komen geven. Kun je niet keihard bewijzen dat jij niet reed, wordt je rechtmatige eigenaar van de auto aansprakelijk gesteld voor de vastgestelde overtreding.

Artikel 181
1. Indien een bij of krachtens deze wet als overtreding strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, kunnen de op het feit gestelde straffen worden opgelegd aan de eigenaar of houder van dat motorrijtuig voor zover deze niet reeds naast de bestuurder voor dat feit aansprakelijk is.

lees het hier nog maar even na:

http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?f=70&t=29101&p=401583&hilit=invordering+snelheid&sid=7ccc478794046962ecb16c6826ad1073#p401583
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen min van min, echter: Zoals een ieder de mount everest mag beklimmen met gevaar voor eigen leven mag je dus ook 300 km/h rijden met gevaar voor eigen leven.
Echter, en dat ben ik met je eens....NIET met gevaar voor andermans leven. 300 rij je dus maar op een (afgehuurd) circuit.
200 kan nog hier en daar in Duitsland waar dit soort snelheden dus NIET gezien worden als "nodeloos in gevaar brengen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste klopt niet helemaal. Ook in Duitsland geld dat als je harder rijd dan 130 je bewust een risico neemt. Je bent dan ook bij ongelukken ook voor minimaal 50% aansprakelijk wanneer je daar harder rijd dan 130 km/h.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En we hebben hier te maken met een beginnende bestuurder, die op een zaterdag avond met 315 pk op straat aan het spelen is. Ook is er een redelijke kans aanwezig dat hij niet alleen in de auto zit als het een keer mis gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of met een liefhebber die op een lege weg zijn auto uitprobeert. Als ie dat op zondag zou doen (met al die dagjes mensen die 1x per week de auto uitlaten) dan zou het veel gevaarlijker zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja he, het zijn de dagjesmensen die ongevallenveroorzaken, niet de jonge mannen in de leeftijdscategorie 18-24
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zeg ik niet:
Hij doet het op een moment dat die dagjesmensen er niet zijn.
De combinatie van dagjesmensen en hardrijders, dat is gevaarlijk. Als ik op zondag op de weg ben pas ik twee keer zo goed op. Wel eens op zondag met een motor tussen een file door gereden? (en dat mag als het langzaam gaat)
Een autobestuurder is zelf aansprakelijk als ie een motor over het hoofd ziet. (als het langzaam gaat)
Ik ben zelf open gaande deuren tegengekomen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik pieker er niet over om op mijn motor door de spits te rijden. Ik was het wel van plan, maar zag er na een paar keer maar vanaf en neem nu maar de auto..Mensen rijden als maniaken als ze s'ochtens naar hun werk gaan. Een vriend van mij kreeg laatst koffie over zich heen! (ja, toen hij op de motor door spit reedt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zondagsrijders zijn erg irritant, maar half zo gevaarlijk..
Wat een vreemde antwoorden hier allemaal. Ten eerste: je bent geflitst, dus je raakt je rijbewijs niet kwijt en er gaan zelfs geen punten af. Ten tweede: waarom zou je als je naar punt 1 kijkt, ooit voor moeten komen terwijl justitie niet weet wie ze een oproep moeten sturen? Als laatste wil ik nog wel even zeggen dat er geen enkel excuus te bedenken is om je zo asociaal te gedragen op de weg. Als je om zo'n reden een aanrijding met wat of wie dan ook krijgt, mag je blij zijn dat je daar waarschijnlijk de rest van je leven niet meer mee rond hoeft te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag kun je het beste stellen op www.flitsservice.nl

Die site is gespecialiseerd in verkeersboetes en gevolgen daarvan.
Hoewel ze ook daar meestal niet vrolijk worden van dit soort grote overschrijdingen wordt er, als je je aanmeld en er om vraagt, wel advies gegegeven.

1 tip vast: Als ze je niet aangehouden hebben en je nog niet gebeld: Vertel als ze je bellen helemaal niets. Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden en regelmatig worden dit soort verklaringen verdraaid of verwrongen in een procesverbaal gezet in je nadeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auto met 211 km per uur over Afsluitdijk
Uitgegeven: 18 april 2011 15:02
Laatst gewijzigd: 18 april 2011 15:01
DEN OEVER - Een automobilist heeft zondagmiddag met 211 kilometer per uur over de Afsluitdijk gescheurd. Dit heeft de politie maandag bekendgemaakt.

De snelheidsovertreding kwam na afloop van een flitscontrole aan het licht, waardoor de bestuurder niet direct is aangehouden.

''Maar aan de hand van het kenteken zal de officier van justitie actie ondernemen richting de eigenaar van de auto'', aldus een woordvoerster van de politie.

De politie controleerde van donderdag tot en met zondag uitvoerig op snelheid op de Afsluitdijk. Op het deel waar sinds kort een maximumsnelheid geldt van 130 kilometer per uur, werden in totaal 1.508 hardrijders bekeurd.

Meerdere bestuurders raakten direct hun rijbewijs kwijt, omdat ze meer dan 50 kilometer per uur te hard reden.

http://www.nu.nl/binnenland/2495122/auto-met-211-km-per-uur-afsluitdijk.html

U bent heel veel geld en heel lang uw rijbewijs en rijbevoegdheid kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk gezien zou de wet aangepast moeten worden voor dit soort extremiteiten. Bv auto of motor terug als pakketje, rijbewijs kwijt voor 5 jaar, rijbevoegdheid dus ook kwijt, negatieve aantekening ,,verklaring omtrent gedrag,, ,zeer hoge boete of vervangende detentie en dezelfde criteria gebruiken voor het door het rode licht rijden waarbij slachtoffers zijn te betreuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou al een hoop helpen als boetes inkomen afhankelijk worden zoals bv in Finland waar een miljonair 111.888,- euro boete kreeg voor 82 km/h waar 60 km/h was toegestaan. Momenteel zijn er toch net te veel mensen die de vergunning voor te hard rijden graag betalen waar diezelfde boete voor anderen niet op te brengen is. Met een inkomensafhankelijke boete leren ook dergelijke figuren het snel af (en wordt de staatskas ook nog eens fors gespekt). De auto in beslag nemen kan overigens ook best als je geflitst bent. Ook het rijbewijs ongeldig verklaren kan. Het wordt alleen uiterst zelden gedaan wanneer de overtreding niet op heterdaad is vastgesteld. Zelfs dan wordt het erg weinig toegepast.
Zelfs innemen van het rijbewijs willen ze nog wel eens niet doen wanneer de overtreding maar net over de 50 te hard is en zo heel lang ben je dat papiertje niet kwijt. Gegeven hoeveel in Nederland te hard gereden wordt (ook in vergelijking met andere landen) zijn de straffen behoorlijk mild want oh oh wat is het zielig als iemand het rijbewijs verliest. Dat rijbewijs is nodig voor de baan dus kan die persoon zo werkloos worden. Prima... je hebt dat rijbewijs nodig... dan weet je ook wat het risico is en kan je dus niet veroorloven als een idioot te rijden.
Wie zich een klein beetje aan de snelheid houd (meer dan 50 km/h te hard is echt heel fors) verliest ook die baan niet... Zelfs in een Ferrari merk je wanneer je veel te hard rijd. Je eerste hint is namelijk toch de enorme snelheid waarmee je de rest voorbij scheurt. Als je niet genoeg hersens hebt om te realiseren dat je dan wel eens te hard zou kunnen rijden heb je ook niet genoeg hersens om het voorrecht te verdienen auto te rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zo,n snelheid lijkt het alsof de overige weggebruikers stil staan.
Iemand die de weg vrij maakt voor de achterop komende wegpiraat is te traag en wordt rechts ingehaald met alle gevolgen van dien. Vaak komen dat soort lieden er genadig van af tijdens zo,n crash, en laten onschuldigen het leven. DUS.........harder aanpakken die lieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk dat er dingen bij verzonnen worden, nergens lees ik iets over rechts inhalen. Wel eens 'savonds laat op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht gereden?
5 banen waarvan er twee of drie gebruikt worden.
belachelijk dat je er dan maar 100 mag. (maar nu dwaal ik ook af)
200 is daar dan niet gevaarlijk, dit is iets anders dan met 80 door een 30 zone, dat is meestal wel gevaarlijk. (als de 30 zone tenminste op zijn plaats is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas zijn het vaak jonge mensen, en die denken niet altijd goed na over de eventuele consequenties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jackd, als er een voertuig met bijzonder hoge snelheid
u van achteren nadert en u besluit in een split second naar rechts te gaan, dan bestaat de mogelijkheid dat de wegpiraat in dezelfde split second hetzelfde denkt. Vele wegen binnen en buiten de bebouwde kom nodigen uit tot snel rijden, maar daarom hoeven wij daaraan geen gehoor te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken die weg. En ik heb er ook gereden met een volle bestelbus. Als je dan vanaf de oprit de weg op komt en een mafkees komt er met 200 km/h aan scheuren dan kan je elkaar echt niet ontwijken (nee; ik kwam geen mafkees tegen die zo achterlijk hard reed maar toch een flink aantal wegpiraten voor wie de 3.5 ton zware bestelbus geen reden was om niet te bumperkleven op een anderszins bijna lege snelweg) tenzij je consequent op de linkerbaan gereden hebt (en dan krijg je die bon er waarschijnlijk ook nog bij). Er zijn behoorlijk wat op en afritten daar en de doorgaande stukken zijn relatief kort. Dat is ook de hele reden dat je er maar 100 mag. Zelfs als je verder alleen bent op dat stuk weg heb je geen zicht op de op en afritten. Er is daar ook 's nachts meer vrachtverkeer dan op het eerste gezicht lijkt.
Hetzelfde geld voor Ouderijn, Lunetten, Randweg Eindhoven, Prins Clausplein en eigenlijk alle vlechtwerk knooppunten. Die wegen zien er op rustige momenten uit alsof je veel harder kan dan daadwerkelijk het geval is (niet te zeggen dat het onmogelijk is maar een beginnende chauffeur zet echt de levens van anderen op het spel met die snelheden; ook op wegen die daar wel voor ontworpen zijn). Vooral groentjes die nog geen jaar hun rijbewijs hebben, lijken er van overtuigd te zijn dat ze de wegen beter kennen dan die mensen die er een carrière van gemaakt hebben om die wegen te ontwerpen en beheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sxiopo:
"u besluit in een split second naar rechts te gaan"
Dan doet u iets fout, nooit geleerd dat je eerst moet spiegelen? Want als je een auto niet ziet, zie je dan een politiemotor met zwaailichten aan overdag wel? (want horen doe je die te laat en de lampen vallen overdag van achter soms niet echt op) @Roepiroepi: heb je het nou over de A2: daar ga je echt niet van de invoegstrook meteen naar de 5e baan, als het daar rustig is kan iedereen een baan opschuiven en nog steeds blijven er 1 of 2 banen leeg. Wel eens 200 gereden? Wel eens van vooruitkijken gehoord? Ik wel en dan meestal op 2 wielen. (motor)
Ook vooral in Duitsland trouwens, waar de wegen (en vooral de uitvoegstroken) smaller, slechter en ook druk zijn. het enige wat ik wil zeggen is dat hardrijden en asociaal rijden 2 verschillende dingen zijn. (hoewel ze ook vaak tegelijk gebeuren) Nooit jong geweest? Ik deed toen ook dingen anders dan tegenwoordig, zo zijn mensen nou eenmaal, wijsheid komt met de jaren, soms ook niet..
Gelukkig had ik toen mijn Rijbewijs A nog niet, want er is weinig lekkerder dan volle bak op een drukke snelweg te rijden. En ja, dat was soms ook aso.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 200 heb ik in Duitsland wel gehaald ja (en ik werd nog ingehaald) alleen niet op een motor maar met een auto. Nederlandse wegen zijn echter niet geschikt voor die snelheden. Ook de A2 niet. De stukken zonder invoegstroken zijn er eenvoudigweg te kort voor (nou ja, muv de afsluitdijk). Daarbij zijn die extra stroken dicht als het rustig is (goed ik moet hierbij bekennen dat ik recent daar niet 's nachts geweest ben dus of dat nu nog geld weet ik niet zeker) en ik moet de eerste 19 jarige snelheidsmaniak nog tegenkomen die dat ook verantwoord weet te doen en daadwerkelijk vooruit kijkt en op de rest van het verkeer kan anticiperen.
Ik heb redelijk wat domme dingen gedaan. Niet in de laatste plaats met de nodige explosieve effecten. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent. Dat wil niet zeggen dat ik ook dom genoeg was anderen daarbij in gevaar te brengen. Dat is iets dat ik toch liever niet op mijn geweten wilde hebben.
Ik heb nooit kinderachtig gereden. Nu niet en ook niet toen ik pas mijn rijbewijs had. En ik heb daar ook voor mogen betalen en ik geef zo toe dat ik een paar keer best geluk heb gehad dat ik niet geflitst ben. Het is gemakkelijk om te hard te rijden wanneer het rustig is op de weg, je gestrest bent en haast hebt. Niet goed maar het kan gebeuren en dan moet je ook niet mekkeren over de bon. Ik ben alleen bij lange na niet stom genoeg om mijn rijbewijs te riskeren om 2 a 3 minuten tijdwinst te behalen.
Wie de billen brand moet op de blaren zitten. En wie zo hard rijd weet heel goed dat hij/zij veel te hard reed en het rijbewijs kwijt kan raken. Pech gehad. Had je eerder moeten bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn gekke dingen deed ik ook op een leeg stuk weg.
Volgens mij spreek je jezelf wel een beetje tegen, maar dat maakt verder niet uit. (het is ook maar net hoe ik het lees) De A2 is daar nu 5 echte banen, met aan beide kanten brede vluchtstroken. Ik ben het met het laatste gedeelte helemaal eens,
met dat de Nederlandse wegen er niet voor geschikt zijn niet. Ongelukken gebeuren op de snelweg niet doordat er te hard gereden wordt als het kan. Drank, half in slaap vallen, andere dingen doen achter het stuur of gewoon niet kunnen autorijden veroorzaken ongelukken.
In Duitsland is het toch zo dat je alleen hard mag rijden als het kan en dat je anders aansprakelijk bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeacht of het wel of niet kan... als je harder rijd dan 130 ben je daar gewoon voor minstens 50% aansprakelijk voor schade bij een ongeval ongeacht of je verder nu wel of geen schuld had. Je neemt immers bewust risico als je dat doet. Ik heb op de weg overigens geen gekke dingen gedaan (ik heb alleen beweert dat ik de nodige domme dingen gedaan heb, niet dat dit met een auto was). Afgezien van hier en daar wat te vlot rijden maar zoals ik al zei: wanneer je gestrest en gehaast bent kan dat gebeuren en ik ga het van mezelf niet goedkeuren. Je hebt duidelijk nog nooit gezien wat te hard rijden voor een crashes kan veroorzaken anders piepte je wel anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die weg is inderdaad niet voor niks 100 km. Hou je daar gewoon aan, er zijn echt mensen die er voor geleerd hebben die daar over nagedacht hebben. Ik ken ze, en ze houden ook van racen. Op het circuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was 120 waar en wanneer het kan geen verkiezingsbelofte? (o.a. daar op de A2)
Of was dat 130 waar het nu 120 is? Eens gaan we het toch niet worden,
pas vrijdag maar op op de A2, dan ben ik er weer met een bestelbus die max 150 gaat en langzaam optrekt, dus blijf op die rechterbaan, dan kan de rest lekker doorrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meld voor de volledigheid ook de tijd erbij zodat de mensen van de rijkspolitie je netjes kunnen verwelkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik dit bericht las op Nu.nl dacht ik gelijk aan deze vraag. ik weet niet in hoeverre dit overeenkomt met deze vraagsteller.. of dit gewoon toeval is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@dutcheese Jeetje wat een dramatisering. jij doet nooit iets fout, hebt nooit iets fout gedaan en is ook nooit jong geweest en heeft zich altijd netjes aan de regels gehouden. Iedereen maakt een stomme fout in zijn leven, klaar. wie meerdere malen dezelfde fout maakt is een afgrijselijke dombo, niet iemand die nog vol aan het leren is van zijn fouten. Geloof mij een 19 jarige heeft hier spijt van. Geen enkel persoon is hetzelfde, jij maakt jouw fouten en hij maakt zijn fouten. In jouw ogen raar, in zijn ogen een les. "hoeft niet gelijk mega dramatisch" Nee daar hebben we jou wel voor. dit alles maakt jouw reactie: Walgelijk en ZEER hypocriet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dutchcheese heeft he-le-maal gelijk. Ik had in de jaren "70 een rij-instructeur die zei altijd: "Frans, ga er van uit dat jij de enige normale vent in een auto bent. Elke andere bestuurder op de weg kan zomaar stapelgek zijn en ineens iets idioots gaan doen". En nu, 35 jaar later gaat zijn uitspraak nog dagelijks op.
Men moest je je rijbewijs afnemen en dan over vijf jaar opnieuw op examen moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefst helemaal niet meer....met 200 km per uur....er kunnen doden vallen. Nee hoor, pech. Rijbewijs kwijt en nooit meer een kans maken, zijn kans heeft ie verspeeld. Verder goed antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. +
nooit meer terug !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen verdiend een 2e kans dus jij ook! Je zal je rijbewijs voor een flinke tijd kwijt zijn en waarschijnlijk opnieuw moeten halen. De officier van justitie zal een passend bedrag bepalen bij de gemaakte overtreding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je word geflitst, kunnen ze nooit weten wie er met jou voertuig heeft gereden, tenzij van VOREN maar dat is ook nog moeilijk.. dus je rijbewijs ben je niet kwijt, dat kan alleen bij een staande houding. dwz dat ze je aan de kant zetten. de boete word best duur. dit kan alleen de officier van justitie vast stellen omdat er geen vast bedrag voor is genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen halen hier denk ik twee dingen door elkaar: bij staande houding wordt ter plekke het rijbewijs ingevorderd door de politie, je hebt dan nog geen ontzegging van de rijbevoegdheid, maar ja, zonder rijbewijs mag je niet rijden. De rechter kan vervolgens ook gewoon bij flitsen iemand de bevoegdheid tot het besturen van een motorvoertuig ontzeggen (op dat moment mag je ook niet meer op een brommer!) op basis van reeds eerder anderen aangehaalde redenen. De stelling is: jij bent de bestuurder, tenzij je iemand anders zijn naam opgeeft en deze dat bevestigd of als je voertuig daadwerkelijk gestolen is.

Zoals het eruit ziet zal je gevraagd worden voor de rechter te verschijnen en zal aldaar door de officier van justitie een boete van 1950,- Euro worden geeist en een ontzegging van de rijbevoegdheid. Deze ontzegging kan geheel of gedeeltelijk voorwaardelijk zijn (aangezien het de eerste keer betreft)

Bij een dergelijke overschrijding kan je er echter wel van uit gaan dat er zeker een deel onvoorwaardelijk wordt opgelegd (dus een tijdje echt kwijt, reken op 3 a 4 maanden). Het voorwaardelijke deel krijg je alsnog aan je broek als je binnen korte (2 jaar) tijd weer de fout ingaat (dit kan dan al gebeuren bij een overtreding van 30 Km te hard)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bel het CBR te rijswijk of de politie, zij kunnen je hierop exact een antwoord geven. Niet erg handig van je al kan het soms verleidelijk zijn. In nederland is dat sowieso niet handig meer tegenwoordig, want je weet niet meer waar de camera's staan. Wil je toch scheuren dan kun je beter een stukje duitsland doen, gezien het feit je daar geen snelheidsbeperking hebt
Als het goed is ben je nu namelijk voorgoed je rijbewijs kwijt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te hard rijden moet je niet laten wegens camera's, maar wegens het onverantwoorde risico dat je neemt: je speelt dan met je eigen leven en met dat van medeweggebruikers.