Wat zou het probleem met mijn auto kunnen zijn?

Sinds vanmiddag trilt mijn auto erg tijdens het rijden, trekt slecht op tot ongeveer 40 km daarna rijdt hij weer beter, maakt een rauw geluid (weet het niet beter te omschrijven) en stinkt (alsof iemand een rotje heeft afgestoken).
Hij schakelt prima, remt goed, temperatuur zakt wel wat snel als hij even heeft stilgestaan maar hij wordt niet te heet, water en oliepeil zijn in orde.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of ik hiermee nog wel veilig naar mijn garage kan rijden maandag (is ongeveer 15km).

Toegevoegd na 38 minuten:
De temperatuurmeter doet ook wat vreemd. Gewoonlijk als de motor warm is blijft hij halverwege staan als ik hem even uit zet en kort daarna weer start, loopt niet of nauwelijks terug.
Nu zakt de meter meteen naar beneden als ik de motor stop en komt tijdens het rijden pas weer langzaam naar boven.

Hij wordt niet te heet.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is een benzinemotor

12 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Antwoorden (4)

Ik vermoed dat het dan een probleem is met de koppeling of versnellingsbak, misschien is er een lager versleten of een tandwiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aponi
12 jaar geleden
Hij ontkoppelt en schakelt gewoon heel soepel. Hoor daar ook niets vreemd bij. Het is meer als ik gas geef dat hij gaat trillen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan het aan heel veel dingen liggen, de garage zal je nog wel halen denk ik.
Als je een abonnement hebt op de ANWB zou ik daar eerder aandenken want dat je iets ruikt als een rotje is eigenlijk al een niet al te goed teken. De reactie hier boven mij kan wel eens gelijk hebben trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het een diesel of benzine auto, als het een benzine auto is denk ik dat het een bobine van 1 van de cilinders is, kan je nog wel mee rijden maar de auto verbrand het mengsel van benzine en lucht niet bij die cilinder. Zou er wel snel naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou handiger zijn mocht je het wagentype vermelden. Ervaren techniekers kennen nogal wat van de typische problemen per type. Mocht je toevallig een Renault ,Dacia of erger nog een Alfa hebben dan kan je er zeker van zijn dat er een bobijn gesneuveld is. De problemen die je omschrijft komen bijna zeker overeen met een defecte bobijn of bougiekabel . Maar vele auto's hebben daar sinds een eeuwigheid geen last meer van. (behalve de genoemde merken dan). Het probleem kan ook aan een defecte injectie liggen of zelfs een cilinderkoppakking ! Ik zou toch maar gebruik maken van een anwb dienst of zo om erger te voorkomen.