Personenauto’s moeten in principe zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel en van een binnenspiegel. Als het weggedeelte achter de auto niet met de binnenspiegel kan worden overzien, moet er ook een rechterbuitenspiegel gemonteerd zijn. Biedt de binnenspiegel geen zicht naar achteren - komt vaak voor bij bestelauto’s en lichte vrachtauto’s – dan hoeft deze niet aanwezig te zijn. Deze criteria worden door zowel de politie als de APK-keurmeester gehanteerd. (RT
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een voertuig in gebruik genomen na 25 januari 2010 moet voorzien zijn van een linker- en rechterbuitenspiegel en een binnenspiegel. Deze spiegel hoeft niet aanwezig te zijn indien het zicht naar achter zo belemmerd is dat dit geen zin heeft (bijvoorbeeld een gesloten cabine).

Een voertuig in gebruik genomen voor 25 januari 2010 moet voorzien zijn van een linkerbuitenspiegel en binnenspiegel. Als de binnenspiegel onvoldoende zicht naar achter geeft hoeft deze niet aanwezig te zijn maar moet er een rechterbuitenspiegel aanwezig zijn.