Wat betekent het symbool in onderstaande afbeelding?

wat betekent het symbool waar ''check'' onder geschreven is:

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Amadea
9 jaar geleden
Er is geen woord 'check' te zien op jouw afbeelding.
Cryofiel
9 jaar geleden
Volgens mij is dat de motor cq motormanagement cq motorelektronica.
Cryofiel
9 jaar geleden
@Amadea, jawel. Kijk naar de drie horizontale rijen onderaan. Bovenste van die drie rijen, derde symbool van links.
Amadea
9 jaar geleden
Oh, gekleurde tekst bij het symbool zélf. Ik keek naar de woorden met zwarte letters.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Slaat idd op het motormanagement.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
check engine, dwz: ga naar de garage
Cryofiel
9 jaar geleden
@Amadea, ik zag het eerst ook niet. Pas na goed speuren ontdekte ik wat vraagsteller bedoelde.

Antwoorden (2)

Op dat lampje staat het symbool voor motormanagement.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het symbool kan in veel gevallen eigenlijk twee soorten aanwijzingen geven.

Een constant brandend “check engine” lampje betekent veelal dat er iets mis is, maar dat je nog wel door kunt rijden (maar dan wel spoedig een garage moet consulteren).

Een knipperend “check engine” lampje zal vaak duiden op een ernstige storing, waarbij verder rijden de motor echt schade kan toebrengen. Je moet dan dus zodra mogelijk stoppen en de motor afzetten, en de wegenwacht of een auto-ambulance laten komen. Dat urgent aandoende knipperen is niet voor niets zo extra opvallend gekozen!
Bordensteker