Mag je berichten sturen met carkit in de auto?

Je mag wel bellen met een carkit in je auto maar mag je ook berichten sturen terwijl je rijdt in de auto en terwijl je gsm in de carkit zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
ronron1212
9 jaar geleden
Dan moet je volgens mij toch je telefoon aanraken en iets intoetsen en dat mag niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is de wet niet dat je een telefoon niet mag vasthouden ?

Antwoorden (1)

Het bedienen van een telefoon door deze vast te hebben, of aan te raken is verboden. Als het zou gaan door spraakbesturing (bijvoorbeeld van Google) is het legaal. Het wordt trouwens wel afgeraden omdat de aandacht niet meer op de weg is gericht.