auto functioneert niet zo goed net gekocht ?

Hallo, 31 mei 2014 heb ik samen met me vader een auto voor me zelf gekocht mijn eerste auto ik ben 18 jaar oud. auto betreft een opel vectra b 1.8 2000 benzine. met 209453 op de km stand. voor 550 euro, en mijn vraag eigenlijk was die auto moet nog even naar de garage voor controle. alleen ik vroeg me af of jullie wel weten wat er aan de hand is. als ik ga remmen met de auto dan maakt die piep geluidje. en soms als ik koppeling in druk of beetje gas geef maakt auto geluid. en auto trilt beetje als die stationair draait en toerenteller wijzer beweegt steeds. en normaal als ik lamp aan doe en in de nacht wil rijden brand er geen lampje bij de snelheid en en deskbord is helemaal zwart. als ik lamp uit zet brand de km stand wel ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
denk dat het wel mee valt, die verlichting in je dashboard kan je zelf aan en uit zetten.
de rest kan een garage wel voor je bepalen.
maar voor 550 euro zal er vast wel iets mis mee zijn de vraag is of het een keuring gerelateerde reparatie is, of "luxe" wat niet meer helemaal naar behoren werkt.

Antwoorden (1)

Piepen van de remmen betekent meestal dat de remblokken versleten zijn. In de blokken zitten ' piepplaatjes' die op de remschijven piepen als indicatie dat ze vervangen moeten worden.

Ongeregeld lopen kan van alles zijn, bijvoorbeeld verontreinigde sproeiers die de benzine inspuiten of een defecte luchtmassameter waardoor het mengsel lucht-benzine onregelmatig wordt. Het reinigen van de verstuivers is niet zo duur, een nieuwe luchtmassameter wel, maar via de sloop kan je de kosten beperken.

Kapotte dashboardverlichting kan een zekering zijn. Check die eerst voordat je het hele dashboard uit elkaar laat halen om de lampjes te vervangen. De lampjes kosten bijna niks, maar het arbeidsloon om ze te vervangen kan oplopen.

Laat eerst een begroting maken hoeveel het gaat kosten. Als ook de remschijven vervangen moeten worden, moet je je heel goed afvragen of je dat voor deze auto nog moet doen.
paulus811