Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krakende ruitenwissers op de voorruit van mijn auto ,Wie weet een oplossing ?

Nieuwe wissers gemonteerd ( Bosch ) nog steeds een
krakend geluid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De ruitenwisserbladen moeten onder een hoek van 45 graden op de ruit staan anders gaan ze hakkelend naar beneden. Dus voorzichtig buigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geluidjes detecteren op afstand is bijna onmogelijk, maar het kan je ruitenwissermotor of aandrijving zijn. Kun je achterkomen door ze aan te zetten waarbij je een ruitenwisser verwijdert. Ook kan het in je ruit zitten, haal de ruitenwissers van de ruit af, zet ze aan en als het geluid weg is is je ruit niet meer vlak. Informeer dan even bij een autoruitenzaak of je het kan laten polijsten.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
je kan beginnen met je raam goed schoon te maken met groene zeep zo dat die vetvrij is ! er is veel rotzooi op de weg zoals olie .zand .zout ..je raam word vet en dat gaat schuren in je ruitenwisser dat is dat piepen en kraken !! succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken het probleem, piepende geluiden in je auto, heel irritant.
In mijn geval de ruit schoongemaakt met een ontvetter en de stand van de bladen iets bijgesteld door de arm waar de bladen aanzitten iets bij te buigen.
Gevolg was dat ze iets harder regen de ruit aanduwden en het geluid is weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding