Hoog olieverbruik??

1 liter op 1000km is wat mij betreft erg hoog.
Waar blijft die olie, de auto lekt niets.
audi A4 2002

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

De 2.0 motoren in Golf 4/Passat/A4 hebben inderdaad last van hoog olieverbruik. SowieSo moet er geen Long-life olie meer in deze motoren gedaan worden, ik ken tal van auto's die hiermee 1L op 2000km tot 5000km verbruiken. In sommige gevallen kun je dit oplossen door gewone olie erin te doen, maar zelfs dat is niet altijd de oplossing.

Er zijn wel een aantal 2.0's die geen last hebben van olieverbruik maar dat is meer uitzondering helaas. Niet voor niets heeft VW/Audi Coulance verleent op vervanging van zuigerveren bij deze types, maar dat is ondertussen ook al niet meer geldig ivm de leeftijd vd modellen welke problemen hadden.
AWM
14 jaar geleden
Utrecht
14 jaar geleden
Mijn A3 (1.9 TDI) heeft ook lang 1/1000 olie verbruikt. Nu met andere olie is het inderdaad een stuk minder.

Andere antwoorden (3)

Die verbrandt mee... Door de oliedruk komt de olie in de verbrandingskamer en verbrandt...

Toegevoegd na 40 seconden:
De rook zal wel blauwer zijn dan bij een andere auto... Dat is al een teken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de motor van jouw auto zoveel olie verbruikt zou ik toch even de compressie van de cilinders laten meten. Het duidt vogens mij op versleten zuigerveren of de onderste olieschraapveer op de zuiger. Meten is weten en met een compressietest weet je het! Nu nog even je vraag beantwoorden: De olie komt langs je zuiger in de compressieruimte en wordt in de verbrandingsruimte verbrand. Maar dat hadden mijn twee voorgangers al gemeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar ja, laat je daar nog wat aan doen, bij een auto van die leeftijd. Is nogal begrotelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was de vraag niet A.M. dat is ter competentie van de eigenaar van deze auto. Hier kan en wil ik op afstand geen advies op geven.
Inwendige lekkage bij een van de olie kanalen; waarschijnlijk bij de pakking van de kop.
Dit kun je op twee manieren tegen gaan:
1. Naar de garage en de motor geheel laten reviseren.
2. Eens een echte auto kopen met een fatsoenlijke motor.