Hoe kan ik de water lekkage in mijn Mitsubishi Colt '91 verhelpen?

De lekkage bevindt zich aan de passagierskant, op de grond. Er staat behoorlijk veel water in, je kunt het water zien liggen op de mat.
Ik heb iets gehoord over het paravan (rooster) losmaken, dat de lekkage daar in zou moeten zien, maar weet ook niet hoe dit moet. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

motorkap open. De 2 moeren van de ruitenwsser losdraaien. Ruitenwisserarmen verwijderen. De paravan zit met 5 bevestigingsdopjes aan de onderkant vast. Nopjes eruit wippen en de paravan verwijderen door naar je toe te trekken, want hij zit om de voorruit geschoven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Inderdaad, dat is een mogelijkheid, onder de paravan zit meestal het ruitenwisser mechanisme. in de hoeken zit dat een gat/buisje dat er voor zorgt dat het instromende water naar buiten wordt afgevoerd.
Je moet in dat geval de ruitenwissers met arm en al eraf halen en dan de paravan losschroeven, dit is meestal het deel wat achter de motorkap zit. er zullen vast schroeven zitten. deze verwijderen en de paravan verwijderen en de buisjes doorsteken met een stuk ijzerdraad.
Je zou kunnen googelen op vraagbaak gevolgd door jou model en type en misschien kan je daar iets vinden voor demontage.
Ook kun je kijken of er een club is en die hebben vaak een forum waar je met dit soort vragen ook goed geholpen kan worden.
Succes