mag ik met spaans kenteken aankomende winter in nederland rijden, ik ben resident in spanje, auto staat op mijn naam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3K

Het beste antwoord

maar als je gewoon in Spanje ingeschreven staat, is dit geen enkel probleem! Aks een Spanjaard besluit een half jaar in NEDERLAnd te gaan wonen, kan dat toch ook? Hoevaak zie je niet een Duits Kenteken bij een Woning staan? Ook dat is gewoon iemand die veel in Duitsland is, mar soms hier

1 telefoontje naar het Rdw of de belastingdienst, en jij hebt al je antwoorden waarvan je dan ook 100% zeker weet dat dat het juiste is!

Immers: Wie betaalt je boete hier, als blijkt dat het niet mag?

Ik denk NIEMAND hier . . .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je mag als Nederlands ingezetene niet rijden in een auto met een buitenlands kenteken.
Maar als je een vast adres in Spanje hebt waar je ook staat ingeschreven, en je staat niet meer ingeschreven in Nederland, dan mag je gewoon in je auto met Spaans kenteken rijden.

let op: dus niet familieleden uit Nederland je auto laten besturen!
itsme
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
Als je officieel in Spanje staat ingeschreven en je bent hier alleen maar op bezoek (logeren) dan kan je langer dan twee weken.
Maar als je hier nog een eigen huis hebt, dan wordt het moeilijker en zit je beperkt aan die twee weken met vooraf schriftelijke aanmelding en zo...
Als je voor langere tijd in Nederland bent mag je niet met een buitenlands voertuig rond rijden. Je betaald dan geen wegenbelasting en dat zal als belastingontduiking worden gezien.