Roestplekken op auto behandelen. Iemand ervaring met 'zinkspray'?

Ik wil de roestplekken op mijn auto wegwerken om erger te voorkomen. Roestplek opschuren tot op het kale staal, menie opsmeren, kleurtje spuiten, klaar. Klaar? Iemand vertelde dat ik zinkspray moet gebruiken, wanneer ik later een kleur eroverheen wil spuiten. Verf uit de spuitbus en menie werken samen niet. Blijkt. Tips, adviezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.8K

Het beste antwoord

Zinkspray is een goede roestwerende primer.
Belangrijk is het voorbewerken. daarna goed schuren (waterproof) en een lak erover even uitpoetsen en je ziet er (bijna) niets van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb zinkspray gebruikt om metalen delen van mijn aanhanger grijs te spuiten
Vooral de velgen waren roestig.
Nu 1 jaar later nog steeds geen roest te zien.
Heb wel eerst zoveel mogelijk roest verwijderd met staalborstel.Geloof niet dat het mogelijk is alle soorten verf
daar overheen aan te brengen.Voor zover ik weet wél soorten op basis van chloor-rubber.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat werkt goed, en nog beter om het eerst nog te behandelen met een anti-roest middel als Owatrol.