Bestaan er auto's waar je kunt wisselen van handgeschakeld naar automaat?

Ik houd van het rijden in een auto waar ik zelf kan schakelen, maar mijn vriend zou alleen automaat willen (kunnen) rijden. Nu hebben wij niet veel geld maar ik heb wel een auto nodig. Ik wil echt geen automaat, maar dan kan mijn vriend niet in de auto rijden.

Daarom mijn vraag of er auto's bestaan die beide een automaat is als handgeschakeld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
4.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die auto's bestaan niet. Er zijn wel automaten met manueel functie maar die hebben geen koppelingspedaal. Dus volledige automaat en schakelbak in 1 auto bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die auto's bestaan, namelijk semi-automaten. Dat moet je zien als auto's met automatische koppeling met als extra ook een automaat-functie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die auto's bestaan, ze hebben een sequentiele bak.
Ik berijd zo;n auto. Ik rij schakelend en mijn vrouw met de automaat.
De auto is een Fiat Punto Evo DUALOGIC. Het werkt verslavend !!!!!!!!!!! Aanrader.
tinus1969
9 jaar geleden
heb je wel eens echt in een automaat gereden? na een paar dagen ga je je afvragen waarom je dat gedoe met schakelen ooit normaal hebt gevonden. Je raampjes zijn elektrisch, maar schakelen doe je met de hand, vind je dat niet typisch ;-)

Antwoorden (2)

Ja, dit soort auto's (versnellingsbakken) hebben een stad M. ofwel Manueel schakelen. In die stand is het schakelen handmatig (meestal d.m.v. tikken tegen de versnellings-handle.)

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.occasionadvies.nl/handboek/Versnellingsbak?page=3
jc54
9 jaar geleden
Ja, die bestaan. zoals Porsche ooit de versnellingsbak Tiptronic.
Je kan dan kiezen tussen de gewone automaat of de 'manuele' bak, de pook naar de andere kant zetten en naar boven of beneden drukken om versnelling te veranderen.