waarom gaat t olielampje in je auto pas branden als het eigenlijk al te laat is ? er kan toch ook een sensor komen op de peilstok ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
8.3K

Antwoorden (7)

-De auto industrie is op heel veel punten niet helemaal lekker (zoek maar op)
-Het is gunstig voor de auto en garage industrie om een beetje te helpen bij het vergroten van de opbrengsten
-Mensen willen steeds meer automatisch, etc. De industrie gaat daar maar deels hard in mee. Ze vergeten veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olielampje brandt reeds bij 1e contact en na het starten moet hij uit gaan. Is dat niet het geval dan weet u wat u te doen staat. (bijvullen tussen de merktekens)

Vertrouw niet alleen op de lampjes maar peil regelmatig uw olie en andere koel, rem en ruitensproeier vloeistoffen
alsmede bandenspanning en verlichting.

Overtuig u voor een aankoop of alle controlelampjes operationeel zijn. Dat voorkomt veel narigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lampje geeft niet aan of er voldoende olie in je motor zit, maar of er voldoende oliedruk aanwezig is. Uitval van oliedruk kan door meer oorzaken komen dan de aanwezigheid van te weinig olie.
Het oliepeil is overigens niet te meten tijdens het draaien van de motor, omdat de olie voortdurend rondgepompt wordt.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@escape: +1 voor het juiste antwoord. 1e reactie lukte niet hopenlijk nu wel
Hoe irritant zou het zijn als je olielampje zou branden als het niet te laat is? Dan brandt 'ie altijd!

Branden olielampje = olie peilen. Bij genoeg olie: naar de garage! Bij niet genoeg olie: bijvullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het lampje gaat branden ben je nog niet te laat.
Je moet alleen niet te lang wachten met het bijvulllen en nagaan waarom het lampje is gaan branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast23319;

Omdat een lampje maar twee standen kent: aan en uit. Een nauwkeurige oliedrukmeter is dan ook een betere waarschuwing voor dreigende motorproblemen als je maar weet hoe je die moet aflezen en interpreteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn idd auto's die aangeven dat het tijd wordt om de het oliepeil te controleren.

Dus..... het is er