Met een dure auto goedkoop rijden in nederland met buitenlandse kenteken.

Auto met LPG tank en auto geregistreerd in buitenland waar geen wegenbelasting is, met een schriftelijke uitleen bewijs ondertekend met een ID kopie van de eigenaar. Dan kan ik hier toch mee rijden? Is dit niet bijna het zelfde> In nederland wonen en rijden polen met hun auto rond, deze auto staat geregistreerd in polen.? wie weet meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Het beste antwoord

Nederlandse ingezetenen (dus mensen met een woonadres in Nederland) die beschikken over een voertuig met een buitenlands kenteken waarmee zij gebruik maken van de weg in Nederland, moeten aangifte doen voor de BPM voordat zij met dat voertuig in Nederland gaan rijden. De maximale periode voor vrijstelling van BPM voor voertuigen met een buitenlands kenteken die in Nederland worden gebruikt door een Nederlands ingezetene is per 1 februari 2007 verruimd van twee dagen naar twee weken per voertuig per jaar. De vrijstelling geldt ook voor de motorrijtuigenbelasting. Vóór het gebruik van het voertuig in Nederland moet elektronisch een beroep op de vrijstelling worden gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet met een auto elke drie maanden terug naar het land van registratie om ermee in Nederland te mogen blijven rijden. Doe je dit niet kun je hier hoge boetes voor krijgen en naheffingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Hoe bewijs je dat? Hoe bewijst de controleur dat je dat *niet* hebt gedaan? Bij wie ligt de bewijslast?
AWM
14 jaar geleden
Nee, ook dan mag het niet. Zie mijn antwoord.
Je mag daar helemaal niet in rijden in Nederland. Geen seconde. Je krijgt een hoge boete t.w.v. de BPM als je aangehouden wordt. Alleen als de buitenlandse eigenaar aanwezig is in de auto wordt dit toegelaten.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik meende echt dat het mag als de eigenaar maar aanwezig is in de auto. Ik weet het bijna zeker!
Bad idea. Zo ver als ik het weet Poolse kenteken zijn niet echt geliefd bij douane, politie en buren. Uit ervaring weet ik dat je vaker gecontroleerd wordt en je loop risico dat buitenlandershatende buren gaan je auto kapot maken. Vooraal als je een leuke auto wil kopen. Daarnaast mag je officieel niet in Nederland met zo'n auto rijden. Polen rijden met Poolse kenteken alleen omdat ze hier tijdelijk blijven. De Polen die willen zich in Nederland voor langere periode vestigen moeten hoen auto's in Nederland laten registreren.