Citroen C2 oververhit, Wat is de oorzaak?

Volgens de ANWB is de koppakking van mijn Citroen C2 lek. De koelvloeistof werd bijgevuld en ik kon weer een tijdje rijden. Een dag later was de motor binnen een kilometer al te warm. Er zat nog genoeg koelvloeistof in. Wat is de oorzaak?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

het lek-raken van de koppaking is vaak een gevolg van de oververhitting. Dus eerst wordt je motor te warm vervolgens koelt het blok anders af dan de kop waardoor er een lichte vervorming optreedt en de koppakking lek raakt. Als dit eenmaal is gebeurt is kan het koelsysteem minder druk opbouwen waardoor er opnieuw oververhitting optreedt. De oorzaak van de oververhitting moet worden gevonden, dit kan veel oorzaken hebben gehad. Radiator verstopt waardoor de motor minder wordt gekoeld te weinig koelwater met een koude motor te snel hoog in de toeren gereden Het is de vraag of je de oorzaak terugvindt, als je de koppakking laat repareren zul je pas kunnen zien of de motor opnieuw te warm wordt, maar als je inmiddels koelvloeistof bij hebt laten vullen en dit was het probleem zal het niet meer optreden.

Dan kan het inderdaad wel zijn dat je koppakking lek is. Je koelsysteem werkt namelijk onder druk, waardoor de koelvloeistof minder snel te warm wordt. Als er geen druk meer is(bijvoorbeeld een lekke koppakking) loopt de temperatuur snel op. Je zou nog eens op het citroen forum kunnen informeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100