Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik het stuur maar aanraak maakt de auto een hard zoemend geluid en dat is vervelend tijdens het rijden. De stuurbekrachtiging werkt olie is goed.

Toyota Celica '96 Stuurprobleem

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is toch je stuurpomp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet je zo zeker dat de olie van de st.bekr. Goed is ?
Wat is de kleur ?
Enig idee welke olie er de laatste keer in is gegaan en hoe lang is dat geleden.
Het kunnen de lagers zijn in je stuurpomp door oude olie of misschien is je stuurhuis op zn einde,er komt dan ijzerslijpsel in de olie terecht wat weer tussen de lagers van je stuurpomp doorgaat en de boel kapot laat draaien.
Check eerst een of de olie van je st.bekr. ROOD is,als dat grijzig tot zwart is zou ik eerst dat eens laten verversen,dat betekent niet leeghalen en weer vullen maar doorspoelen met ATF olie en als ie doorgespoeld is kun je em afvullen,ontluchten doe je dmv de dop van het reservoir af te laten,vullen en met draaiende motor het stuur wen aantal keer van links naar rechts te draaien.
Misschien helpt het verversen,zo niet vrees ik voor je stuurpomp idd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding