Kan het dat remblokken sneller slijten als de auto (automaat) altijd op een schuine helling staat? (oprit voor ons huis)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Antwoorden (5)

De remblokken/segmenten slijten bij een 'automaat' altijd sneller als bij een schakelauto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet omdat het een automaat is.
deze stelt dan vanzelf bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een prutsantwoord -1
Cryofiel
14 jaar geleden
Vanzelf bijstellen gebeurt bij alle moderne auto's. Automaat of handgeschakeld, diesel, LPG of benzine, maakt allemaal niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yupp
De remblokken slijten niet als de auto stilstaat.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Het aantrekken van de handrem bij een stilstaande auto laat geen blokken of remschoenen slijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt nog bij dat de rembokjes doorgaans op de voorwielen zijn gemonteerd en de remschoenen *handrem* op de achterwielen. +1 voor antwoordman
Ha, die Johnmaureen;

Automaten plegen een grotere aanslag op de remblokken dan auto's met handgeschakelde versnellingsbakken. Los daarvan; als je een auto op een helling parkeert en op de handrem zal er verwaarloosbaar meer kracht op de remblokken komen te staan dan op een vlak terrein, maar niet meer dan bij een handbak; handrem is handrem. Als je de gewoonte hebt de auto in de stand P te parkeren (of in de eerste versnelling bij een handbak) scheelt dat iets met slijtage t.o.v. gebruik van de handrem maar niet merkbaar. Het grootste verschil zit'm gewoon in die automaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt dat het een automaat is, dat betekend dus dat je vaker remt dan iemand met een schakelbak... Gewoon omdat je wagen wat minder goed afremt op de motor. Krom trekken van de remmen gebeurt vaak omdat ze warm worden tijdens het remmen en dan bij stilstand afkoelen terwijl de rem in getrapt blijft, denk ook dat dit bij jou het geval is, plus daarbij denk ik dat een Atos relatief dunne remschijven heeft en dit dus ook eerder zal voorkomen!

maar de remblokken slijten niet als de auto op een schuine helling staat of zo.
Nee hoor.!