waarom is er geen verplichte cursus nodig om een caravan de rijden

altijd als het weer wat warmer wordt zie je ze over al, de slecht beladen en caravans,
dat is toch super gevaarlijk, waarom is daar geen verplichte cursus voor nodig het zou een hoop ongelukken voorkomen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik denk dat veel van de caravanrijders die nu rijden hun rijbewijs E er nog gratis bijgekregen hebben, voor de nieuwe generatie (volgens mj v.a. 1990 ofzo) is het behalen van rijbewijs E een verplicht extra nummer. Echter wanneer je caravan lichter is dan je auto (inclusief belading) dan is het weer niet nodig.
Maar ja, je kunt niet alles afdekken. Dan moeten we binnenkort ook nog aan het fietsrijbewijs want als je ziet wat voor capriolen mensen op de fiets uithalen...... levensgevaarlijk!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De meeste caravan - auto combinaties heb je een rijbewijs BE voor nodig. Het rijbewijs E moet tegenwoordig een apart examen voor gedaan worden. Die cursus is er dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar toch zie je er 9 van de 10 slecht bij rijden, er is geen specifieke cursus voor caravan laden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laden hoort bij de rijopleiding voor rijbewijs E, maar is inderdaad heel beperkt. Vaak organiseert de politie in combinatie met onder andere de ANWB in het vakantieseizoen controles waarbij mensen niet worden bekeurd, maar geadviseerd.
Omdat de overheid de burger alleen verplichtingen wil opleggen waar dat nodig is. Kennelijk is dit dusver niet nodig gebleken. Gelukkig maar, dat je niet voor elk risico een cursus nodig hebt, want dan zou je constant op cursus moeten…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom moet iedere automobilist geen slipcursus volgen ???
Vroeger kon alles en waren de voertuigen vaak ook kleiner en dus eenvoudiger te bedienen.
Gelukkig is er nu het E examen en wordt de groep die niet kan rijden heel langzaam steeds kleiner.
Overigens ga eens kijken bij de ikea hoe men wegrijdt met de bankstellen in de boedelbakjes waarvoor geen rijbewijs E nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt een vraag op een stelling van jezelf die je als waar bestempelt.

Als het echt zo erg was dan deed men ditw el.
En de meeste hebben rijbewijs BE