Waarom werkt mijn bezinemeter niet meer?

Het betreft een SEAT - Ibiza 1.4 CLX E2 uit 1995

Na een lichte kop-staartbotsing, werkt mijn benzinemeter niet meer.
Hij geeft constant aan dat de tank helemaal vol is.
Wie heeft tips/hints om dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Waarschijnlijk hangt de vlotter vast.

Door de schok kunnen de stangetjes van de vlotter verschoven zijn waardoor die klemmen en niet meer bewegen.

Dit is te repareren door het vlottermechanisme uit te bouwen en te kijken wat er aan de hand is.

Waarschijnlijk kun je de stangetjes terug op hun plaats drukken.
Is dat niet het geval dan kun je bij de sloper een ander mechanisme kopen.

Bij Bron zie je foto's die op deze zaak betrekking hebben. Dan krijg je een indruk hoe een en ander uit ziet.

Als je in de kofferruimte de bodembekleding verwijdert zie je ergens een plastic dop. Verwijder je die dan zie je de benzinetank met de flens van het vlottermechanisme.
Edraket
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Ik zal het proberen