Hoe onderhoud je een mat zwarte auto?

ik heb mijn auto mat zwart gespoten, nu wil ik hem normaal buiten kunnen zetten. maar dit lijkt niet te kunnen kwa regen enzo...ook trekt hij vuil aan. wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (2)

Dat klopt matte auto's zijn heel gevoelig, door dat je een laag eraf hebt, nou het beste kan je hem onder een carport houden of garage. En wassen met alleen water 1x per week, en af en toe. Met zeep :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb geen carport of garage, is er niet iets waardoor het de regen erop blijft liggen en geen kringen in de lak veroorzaakt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze Honda is van november 1993. Dus bijna 21 jaar OUD.
Ik zou me er niet zo druk over maken. Het is nog geen oldtimer.
Gewoon met veel water en zeep!!!!!!!!!!!
Aan de foto te zien heb je hem zelf gespoten, best knap! Maar bij de originele lakken, zelfs bij zwart zonder metallic zit er altijd een beschermlaag over. ( of zelfs meerdere ) Deze geeft de lak glans maar vooral bescherming tegen de zaken die je nu noemt. Aangezien deze laklaag ontbreekt is de lak dus heel gevoelig voor weersinvloeden. Een echte oplossing anders dan veel wassen met water is er eigenlijk niet. Je lak zal snel verouderen zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar dat betekent eigenlijks gewoon een blanke lak erover voor mat zwart?we hebben alleen de basis lak en kleur gekozen....maar is nog niet klaar....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt er nog een blanke laklaag over spuiten maar dan moet je de huidige lak wel lichtjes opschuren en ontvetten, anders hecht de blanke lak niet goed. Let er ook op dat je dezelfde soort lak gebruikt als wat je voor de zwarte lak hebt gebruikt. Anders kan de ene verf met de andere reageren ( opbranden )