De lak van mijn auto begint af te bladderen. Hoe kan ik voorkomen dat de laklaag verder loslaat?

Het gaat om een Hyundai Atos uit 2001. Je kunt de afbladerende laag er zo af krabben. Geen idee hoe dit is ontstaan, maar hoe voorkom ik verder afbladderen?

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik heb nu verschillende antwoorden, maar het is me nog niet duidelijk wat ik kan doen. Als het eerste antwoord klopt : "Hechting niet goed, er is niks aan te doen" heeft het weinig zin om te gaan schuren en lakken/spuiten. Van twee garages kreeg ik toevallig ook exact deze reacties. Dus nu ben ik een beetje in verwarring.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
11K

Het beste antwoord

Aangezien de hechting niet goed is is hier niets meer aan te doen, je kunt het niet verder voorkomen.

Toegevoegd na 4 dagen:
het is lastig om een antwoord te geven zonder dat je de auto hebt gezien maar afbladeren betekent gewoon bijna altijd dat de hechting niet goed is, en als je al bij 2 garages bent geweest die de auto hebben gezien zou ik aan dat oordeel toch de meeste waarde hechten....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De oorzaak is vogelpoep .
Dat heb heb je niet snel genoeg schoongemaakt op jou auto .
En het enigste wat je doen kunt : is schuren en opnieuw laten spuiten .

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik zou wel eens heel graag willen weten waarom schuren niet kan ?
Schuren kun je altijd !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat is wel volgens mij de enige oplossing volgens mij !
Op nieuw schuren en dan lakken .
Het schuren kun je zelf doen als je een beetje handig bent .
En alleen dat deel schuren waar het los laat .
Blanke lak opspuiten nadat je de losse bladders hebt weggehaald met je nagel.