Moet garage waar ik mijn occassion kocht garantie op reparatie geven bij terugkerend probleem?

Bij aankoop van mijn tweedehands auto werkte de elektronische ontgrendeling van twee deuren al niet goed. De garage-eigenaar verhielp het probleem. Na twee maanden hetzelfde euvel aan beide deuren. Eén deur werd gratis gerepareerd. De tweede deur, zo bleek later, werkte af en toe.
Nu heb ik de auto een jaar en zit het slot van de tweede deur helemaal vast. Ook van binnen niet meer te openen. Kan ik om garantie op reparatie vragen of zijn de reparatiekosten voor mijn eigen rekening?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Garantie is niet standaard , zelfs niet bij een reparatie. Een goede garage is meestal aangesloten bij een keurmerk bijv Bovag en als je lid bent van zo'n keurmerk dan houdt je je aan de regels die het keurmerk stelt, bijvoorbeeld garantie op een verkochte auto of een uitgevoerde reparatie. De voorwaarden voor deze garantie moeten altijd zichtbaar ophangen in een garage en onmiddellijk opvraagbaar zijn. Is dit niet zo dan kun je je afvragen of je je auto wilt kopen of repareren bij een dergelijke garage. Er zijn helaas nog altijd beunhazen die voor ( weinig of soms zelfs veel te veel ) geld je auto repareren maar dit niet goed doen en als je dan over garantie begint dan zijn ze niet thuis.
Advies; kijk vooraf of je meer ervaringen kunt vinden op internet over de garage ( De anwb komt met een vergelijkingssite waarbij je ervaringen over je garage kunt delen ) en kijk vooraf wat de garantievoorwaarden zijn en hoe lang de garantie is.

In jouw specifieke geval is het dus belangrijk om te weten hoe lang de garage garantie geeft op reparatie's en of het probleem wat nu is ontstaan het gevolg is van een slecht uitgevoerde eerdere reparatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe heb je drie maanden garantie op reparatie's van auto's

Toegevoegd na 13 minuten:
Als het bij een BOVAG garage is gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens het burgerlijk wetboek heb je altijd garantie! Je mag namelijk verwachten dat wanneer je iets hebt gekocht, dit ook degelijk functioneert gedurende redelijke termijn. Wanneer je garantie had op de auto is er ook garantie op de reparatie.