Waarom slaat mijn Peugeot 106 af bij een laag toerental?

Ik heb een Peugeot 106 Dixie uit 1992. Deze start meestal meteen maar bij een laag toerental slaat hij vaak af, ook met een warme motor. Dit doet hij vooral vlak na het starten, dan moet ik er echt om denken maar ook als hij eenmaal een tijdje rijd moet ik niet te lang laag in de toeren zitten. Iemand ene idee? Alvast bedankt! Groeten Jan-Berend

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Aangezien het ook bij warme motor gebeurd zijn de bougiekabels niet de meest voor de hand liggende, maar de verdelerkap kun je altijd even controleren op slijtage / oxidatie. Vervuild gasklephuis is een veel voorkomend fenomeen op dit soort motoren. Demonteren en goed reinigen.
De inspuiter kan eveneens vervuild zijn, maar afgezien van een reinigingsmiddel dat je toevoegd aan de brandtof kan de correcte werking hiervan alleen door een gespecializeerd bedrijf gecontroleerd worden.
Mocht het nog steeds voordoen dan zit er niets anders op om in eerste instantie een diagnose te laten doen door een bedrijf dat over de juiste uitleesapparatuur beschikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als eerste zou ik even je oliepeil controleren. Is dit niet het geval even langs de garage voor wat meer informatie.