Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn er trekhaakmodellen die het toegestaande trekgewicht van je auto verhogen?

van iemand op de camping kwam dit verhaal dat een kennis dat gedaan had, vandaar deze vraag

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
671
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Lijkt me een kletsverhaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beste, volgens mij niet, broodje aap verhaal zal ik maar zeggen.

De zogenaamde torsie die wordt uitgeoefend op een voertuig is bij testen door de fabrikant omschreven en daardoor wettelijk vast gelegd, deze gegevens vind men terug op het kenteken deel. Het gaat namelijk niet om de kracht van een trekhaak, maar wat de fabrikant van een voertuig vind toegestaan, hiermee wordt dan ook wettelijk bepaald zodat de verzekering zich hieraan conform stelt. LET WEL, monteert
u een trekhaak die anders vermeld als dat toe gestaan is dan overtreedt u de regels en
bent u verder niet verzekert!!! Verder zou ik u willen door verwijzen naar de officiele goedkeurings stations, deze kunnen u vertellen wat wel en niet toe gestaan is, zodat u veilig en wel kunt genieten van een wel verdiende vakantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding