wat gebeurt er met je auto als je....

als je met de toerenteller helemaal naar het rode gedeelte gaat... dus zo ongeveer 6500/8000 toeren per minuut...

Toegevoegd na 5 minuten:
(auto heeft ongeveer 250.000KM gereden... en bouwjaar is 1997)...

Toegevoegd na 2 uur:
(auto heeft ongeveer 150.000KM gereden...)

als je het rijdend doet... bv in de 1e versnelling...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
6.8K

Het beste antwoord

Zolang je nog niet in het rode zit : dan kun je onbeperkt aantal km rijden dan is het veilig voor de motor .
Het rode vlak betekend gevaar voor de motor . alleen geen gevaar bij het optrekken en bij het inhalen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan gaat hij een hoop herrie maken en daarbij meer brandstof gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun je je motor opblazen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Als hij voldoende kilometers gelopen heeft dus pakweg 25000 km, en goed op bedrijfswarmte is, dus zo'n kwartiertje op 90°, Geeft het helemaal niets want de auto kan daar wel tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan treedt er buitensporige slijtage op........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer (warm of koud), hoe lang, hoe vaak, Stilstaand of rijdend?

Een diesel wordt ook even max gezet tijdens de roetmeting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat wel eens en dan valt de motor zelf terug in toeren, er treedt dan een beveiliging in werking. Let wel op, want ik weet niet of iedere auto dat heeft.
paulus811
14 jaar geleden
Zoals Marco zegt, geen bezwaar tegen hoge toeren, Alleen wel opletten dat de distributieriem in goede staat verkeerd.
Bij gas loslaten vanaf hoge toeren komt de riem namelijk in een situatie dat deze de nokkenas aandrijft in plaats dat hij deze trekt.
Een slechte riem kan dit niet aan en zal breken.