Moet je bij een garage ook betalen als de reparatie niet gelukt is?

Ik heb mijn auto naar de garage gebracht omdat de antenne niet meer in of uit wilde schuiven (ivm wasstraat). Ze hebben er een 2e hands antenne op gemonteerd (prima) maar bij het ophalen vertelden ze me dat ik hem voortaan wel met de hand in en uit moet schuiven, elektrisch werkt dat niet meer. (maar dat was nog maar net 2 welen geleden kapot gegaan, daar kwam ik vooral voor) Daar baal ik best wel van, er is dus maar weinig verbeterd. Kosten 100 euro. Ik had aangegeven dat ik graag wilde dat hij weer in en uit kon schuiven. Niet letterlijk elektrisch erbij gezegd, maar dat lijkt me logisch als het een elektrische is. Ik heb maar betaald, kon niet veel anders. Maar ik vraag me dus af hoe dit zit, moet je betalen ook al is de reparatie niet (helemaal) gelukt? De uren en de antenne zelf hebben ze natuurlijk wel besteed. Maar als ik wist dat dit het resultaat zou zijn had ik het niet gedaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je je auto laat repareren, heb je recht op een goede reparatie. Je hebt met de garage namelijk een reparatieovereenkomst gesloten. Wil je terug naar de garage omdat je niet tevreden bent over de reparatie? Dan is een goede voorbereiding op het gesprek het halve werk. Een aantal punten waar je op moet letten: Zorg dat je kunt bewijzen dat je de auto daar hebt laten repareren. Bijvoorbeeld door de rekening mee te nemen of een kopie van het bankafschrift waarop de betaling van de reparatie staat. Het kan handig zijn om bij deskundigen informatie in te winnen over het gebrek en de oplossing. Je kunt bijvoorbeeld een andere garage bellen. Onderzoek ook of het iets is wat vaak voorkomt. Garagebedrijven hebben volgens de wet een 'resultaatsverplichting'. Dat betekent dat ze verplicht zijn om voor een goed eindresultaat te zorgen. Ze moeten je auto dus goed repareren. De beste oplossing bereik je meestal in een goed gesprek. Het is prettig om het op te kunnen lossen zonder dat je juridische stappen moet nemen. Probeer daarom altijd eerst een gesprek aan te gaan. En zoek samen naar een oplossing De verkoper zal je misschien zeggen dat je moet bijbetalen om het probleem op te lossen. Heb je van tevoren met de garage een prijs afgesproken? Dan mag de garage maximaal 10% van deze prijs afwijken. Ga met je garagehouder in gesprek, je had niet hoeven te betalen, als je er elektrisch bij had gezegd, dat heb je verzuimd. De garage heeft de reparatie dus goed uitgevoerd. je hebt terecht betaald, maar ik zou toch proberen de garagehouder ervan te overtuigen, dat je het vreemd vind, dat je het nu handmatig moet doen, terwijl de originele versie elektrisch is. Probeer tegen een kleine bijbetaling toch een goed werkende antenne te krijgen. Onderhandel over de prijs.

Bronnen:
http://www.trosradar.nl/consumentenhulp/hu...

1 keer als u wagen geregistreerd is begint de klok te tikken en je betaald alles wat er aan gedaan wordt . alleen kun je voor verbetering terug gaan maar je zult hoogwaarschijnlijk nog iets bij betalen .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100