Hoe krijg je een mercedes uit P met een lege accu?

Een Mercedes B klasse staat in zijn P, en de accu is leeg. Ooit heb ik gehoord over een accessoire accu onder de bestuurders stoel, echter kan ik niks nuttigs vinden!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
6.4K

Antwoorden (2)

Als de accu echt alleen maar léég is: starten met startkabels en een hulpaccu, en onder het rijden opladen. Benodigd: een fles inwendige brandstof voor de eigenaar van de hulpaccu.

Als de accu bovendien niet meer goed is, zult u een vervangende accu moeten kopen. Misschien kunt u bij een sloperij een gebruikte kopen, maar dan is de vraag of u die gok aan wilt. Vroeger of later moet u hier dus wel wat geld in steken.

Tenslotte:
Ik kan me voorstellen dat u hierover de P in heeft.
Bij een accubedrijf zien ze u met _lood_ in de schoenen graag komen.

Toegevoegd na 9 uur:
Mijn antwoord slaat de plank mis, doordat ik de vraag verkeerd begrepen had!
Uitleg in de 'reacties' hieronder.
Bordensteker
10 jaar geleden
Bordensteker
10 jaar geleden
Ik moet de vraagsteller en medelezers even iets uitleggen.
Vaak kom je op een gestelde vraag door een verwijzing rechts in de kantlijn.
Daarbij lees je eerst alleen de titelregel, in dit geval “Hoe krijg je een mercedes uit P met een lege accu?”.
Ondanks dat ik zelf al jaren automaat rijd, begreep ik “uit P” als “uit Polen”.
En bij het openen van de vraag zelf heb ik over het eerste deel van de dan zichtbare nadere uitleg (“staat in zijn P”) heen gelezen. Mij concentrerend op de lege accu bedacht ik een antwoord dat er op neerkomt hoe je in geval van uitgeputte accupolen andere accu-Polen een hart onder de riem zou kunnen steken. Ik heb hiermee echter de plank volledig misgeslagen. Pas bij het openen van de link die TegenXinnig geeft drong het tot mij door dat ik de vraag verkeerd had begrepen, en dat het probleem is dat er een elektrische blokkering is op de parkeerstand van de automaat. Hopelijk is er een andere lezer die hier weg mee weet, iets in de trant van wat TegenXinnig aandroeg. En anders weet mogelijk de Wegenwacht nog een truc.
En uiteindelijk zou een Mercedesgarage er raad mee moeten weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed van u en leuk dat u laat zien waarom u de mist in ging (logisch, zonder goed zicht bij gebrek aan elektrische verlichting).
Mijn ervaring is dat je na aansluiten van de accu van de hulpauto op de lege accu van de hulpbehoevende auto eerst een half uur of zo de motor van de hulpauto moet laten draaien om de lege accu al enigszins op te laden en dan pas dan de "zielige" auto proberen te starten.