Is de terreinwagen nog wel een terreinwagen?

Ik ken een aantal mensen die bijvoorbeeld een Jeep of Land Rover hebben. Ze wonen in de stad, zijn bang voor een krasje, kloppen hun schoenen af voordat ze instappen. De koets is immer glanzend gepoetst en voorzien van allerlei technische hoogstandjes.

Waar is de goede oude rag-bak gebleven? Het werkpaard waar die voor bedacht was...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

De enige (voor mij) echte terreinauto die godzijdank weer sinds een paar jaar in productie is, is nog altijd de G van Mercedes. Die oude vertrouwde lelijke vierkante blokkendoos, waar onze landmacht ook in rijd...

En ja...

Deze heb ik tot het uiterste getest in het terrein. En deze heeft ons hele gezin gered toen met hoge snelheid de caravan erachter crashte...

De caravan ging alle kanten op, maar de 280 GD schudde alleen wat en bleef recht door rijden...

Dit soort werkpaarden, zoals ook de oude Jeep, de oude Rangerover. En niet geheel onbelangrijk: de oude lada zijn helaas verdwenen. En dat is erg jammer...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Status, aanzien, denk dat dit de sleutelwoorden zijn. Er is zelfs modder te koop die je op de auto kunt spuiten om zo het terreingevoel te krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Terreinautos zijn hoog en groot en duur. Ik denk dat het de meesten daar om te doen is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een oude chevrolet Blazer of mercedes. Dat zijn pas tereinwagens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het Monaco van Belgie, Knokke rijden meer Range Rovers dan waar ook ter wereld. Deze glimmende voortdurend piekfijn onderhouden wagens worden bestuurd oor een leger uniforme vrouwen van rond de veerig met Dior zonnebril. Hun grootste ergenis bestaat erin dat ze telkens bij een aankoop van een kleinood de auto in twede file moeten laten staan met knipperende lichten. De wagens zijn wel terreinwagens, de vrouwen zijn stadsbourgeois die maximaal de weg villa-kapper-traiteur-manege afleggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn nog wel terreinauto's alleen wordt er tegenwoordig mee over straat gereden. Daarom deinen terrienauto's als je door een bocht rijdt.
Je kunt dit vergelijken met een mobiel, eerst was deze voornamelijk voor het bellen bedoeld, ik neem aan dat je zelf weet wat je er tegenwoordig allemaal mee kan doen. Het is gekkewerk.
Het idee dat een terreinwagen een tomtom in zijn auto heeft zitten is ook zo'n overbodige luxe. Volgende heuvel bij de 2 boom rechtsaf :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De status van de zoogenaamde MPV is behoorlijk veranderd, vroeger werden ze gebruikt door boswachters etc., tegenwoordig door merendeel ' omhooggevallen' persoonlijkheden die het belangrijk vinden om met deze ' tanks' zoveel mogelijk te worden gezien. Het gaat zelfs zover dat er voor deze gebruikers modder in spuitbussen verkrijgbaar is. Daarmee kunnen ze de auto bewerken om vervolgens naar de wasstraat te rijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De manier waarop mensen een auto gebruiken doet natuurlijk niets af aan de potentie van de auto in kwestie. Een Land Rover of Range Rover is nog steeds een echte terreinwagen waar je mee offroad kan rijden, ze zijn wel luxer geworden aangezien dat beter verkoopt, maar de essentie is er nog zeker bij die merken. Een X5 of Q7 of wat dan ook is nooit als terreinwagen bedoeld en heeft alleen wat van de uiterlijke kenmerken overgenomen om beter te verkopen. Maar dat is dus geen terreinwagen en zal het ook nooit zijn mijns inziens. Ik hou het wel bij mijn oude Dodge :-)