Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb een Zwitserlandvignet gehaald bij de ANWB. Kost € 31,50. Op bonnetje staat tevens € 1,25 Adm.Kstn. Totaal dus € 32,75. Mag dat wel?

Kun je de sticker elders goedkoper krijgen, zonder die rare 'administratiekosten'? Wat een flauwekul. Die ga ik voortaan dus ook maar weer halen bij de ADAC. Zal vast ook goedkoper zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat mag.

Bij de ADAC doen ze dat trouwens ook, alleen dan rekenen ze €2,95 voor administratie en verzenden.
(Lees meer...)
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, ik had het over HALEN! Enfin, volgende keer dan maar weer.
itsme
12 jaar geleden
ah, ik begreep dat niet. Want bij mijn weten is het halen van zoiets toch altijd duurder gezien de reiskosten...
In Zwitserland aan de grens zijn ze ook te koop, daar geen adm.kosten o.i.d.
Veel plezier in Zwitserland, mooi land!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik weet ook dat ze bij de laatste 'Tankstelle' in Duitsland nog te koop zijn. Maar ik vond het gewoon zo'n onzin van de ANWB. Volgende keer weer eerst even naar Aachen. Daar kan ik ze bij de ADAC halen en vermoedelijk goedkoper. Tschüss!
Bij de grens kopen zou ik zeker NIET doen, ik betaalde daar met 50 euro kreeg iets van 10 franc terug waar je weer niets mee kunt (alleen een ijsje kopen) want alles is zo duur daar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stelletje oplichters dus....bij ons gelukkig niet het geval. Koers uitgerekend en wat we terug zouden krijgen klopte wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je aan de grens met euro's betaalt krijg je tegen ongunstige koers CHF terug.
Euromuntjes worden niet geaccepteerd.
Beter is betalen met creditcard.
Je betaalt dan tegen redelijke koers in CHF.
Deze info had je ook op de ANWB site kunnen lezen, ik vind de 1,25 admin. kosten best meevallen, hoef bij de grens niet meer in de rij te staan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding