Is dit rijgedrag onverantwoord? Of volstrekt a-sociaal?

Gisteren avond laat 115 km snelweg met zeer zware regen en relatief zware windstoten. Ik heb vanwege de hoogte van mijn auto en een ladder op de imperial de snelheid aangepast tot 90 km/u op de teller. Omdat een hogere snelheid op dat moment volstrekt onverantwoord was...

Op het moment dat ik met die snelheid een vrachtwagen voorbij ging. En ik in de spiegels geen verkeer dicht achterop had zitten. Had ik ineens twee felle koplampen in mijn achteruitkijkspiegel en dit was dus groot licht. Ik maak mijn inhaalactie af met een inmiddels verhoogde snelheid naar 120 km/u op de teller. Om zo snel mogelijk weer naar de rechter rijbaan te gaan. Gaat die auto, nadat die mij voorbij is ook naar rechts. Gaat vol op de rem staan, waardoor ik ook vol op de rem moest. En in heel hoog tempo de koplampen van de vrachtwagen op mij af zag komen. Om uiteindelijk maar de vluchtstrook op te schieten door de vrachtwagen, maar even de ruimte te geven. Terwijl de vrachtwagen naar links uitwijkt om de auto voor mij te ontwijken. En terwijl wij allebei naast die auto zaten reed die met slippen de wielen weg. Overigens nog steeds zonder verlichting...

Is dit nu onverantwoord rijgedrag op de A73? Of is dit rijgedrag volstrekt a-sociaal? Aangezien het ook heel anders af had kunnen lopen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, dat wij niet een moderne vorm kennen van de staken uit de assen in de film van Beb Hur, maar dan wel meer in in de james Bond style: een kleine raket, waar je zo'n gast mee kan opblazen. Helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje rigoreus, maar wel effectief...

Antwoorden (11)

Dat is iemand die zijn rijbewijs niet had mogen behalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is a- sociaal rijgedrag die zeer onverantwoord is! Gaat volgens mij samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hoef je niet lang over na te denken!
Het is het allebei: onverantwoord en a-sociaal!
Waarbij a-sociaal eigenlijk voorop staat!
Gelukkig dat het niet dramatischer is afgelopen en er niets ernstigs is gebeurd met jou of de vrachtwagenbestuurder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat in zulke gevallen dan geen agent ziet,als je ze nodig hebt zie je ze niet,om zulke a-sociale chauffeurs eens even aan te pakken.
U bent nog goed uit de situatie weggekomen,maar wat als daar een moeder met een paar kinderen had gereden,en ze raakt in paniek,dan heeft zo,n idioot wel misschien een paar mensenlevens op zijn geweten.
voor is het onverantwoord a-sociaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wilde meer je verontwaardiging kwijt dan een vraag stellen. Want dat dit soort gedrag crimineel is behoeft geen discussie. Ook als je geen kentekenplaat heb kunnen zien, kun je toch de politie bellen vanuit je auto en vertellen wat je is overkomen. Misschien hebben ze een auto in de buurt rijden....
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben de rust zelve als ik achter het stuur zit. Maar je hebt wel gelijk wel gelijk dat ik mijn verontwaardeging kwijt wilde. En dat dan in combinatie met een antwoord van de GV'ers...
natuurlijk is het onverantwoord en asociaal.
wat zal jij geschrokken zijn starbless.
mensen (mannen) veranderen wanneer ze in hun auto stappen.
onbegrijpelijk.
14 jaar geleden
Dit is zowel onverantwoord als a-sociaal.Dit had heel ernstige gevolgen kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik en de vrachtwagechauffeur niet waren uitgeweken wel ja...
pffff ik had 112 gebelt en er alles aan gedaan die auto van de weg te krijgen. maar ja nummerborden noteer je niet op een moment dat je je leven moet redden. volstrekt asociaal. nekschot.
sommige mensen denken het alleen recht te hebben op de weg. en de weersituatie lijkt mij ook niet denderent om harder te moeten gaan rijden in jou geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gadver, wat zal je geschrokken zijn. Voor hetzelfde geld ben je hartstikke dood.
Wat jij beschrijft lijkt me gedrag van iemand die of volslagen idioot is of stomdronken of een cokeneus heeft.
Jammer dat je op zo'n moment geen nummerplaat kunt opnemen, je staat kortom machteloos.
Je kunt de klok erop gelijk zette dat zo'n persoon vandaag of morgen iemand kapot rijdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Asociaal en gevaarlijk is het zeker. Adequate reactie trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij is altijd geleerd dat je moet uitwijken voor dreigend gevaar. En dit is wat ik ook met enige regelmaat doe...
het is inderdaad asociaal.

ik begrijp dat je een bus bij had? de reputatie van een busjesrijder is niet erg hoog, mischien dat hij je daarom zo asociaal behandelde. wat overigens ZIJN gedrag nog niet goedkeurde.