op welke manier kun je een stoffen cabriokap goed schoonmaken en weerbestendig krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

De cabrioletkap dient met water en zachte zeep te worden schoongemaakt. Als de cabrio dagelijks gebruikt wordt, is het aan te raden om iedere twee tot vier weken de cabrioletkap te wassen. Zachte zeep is bijvoorbeeld groene zeep, opgelost in water. Het wordt afgeraden om met uw auto door een wasstraat te rijden, omdat borstels en agressieve middelen uw kap kunnen beschadigen. Een wasstraat met lappen is minder schadelijk. U dient in ieder geval nooit was/wax op de kap te (laten) spuiten met een was/wax programma of anderszins.

Om de 6 à 12 maanden is het handig om de cabriokap een extra schoonmaakbeurt te geven en hem te impregneren met om hem vuilafstotend te maken. Dit zorgt ervoor dat vuil minder snel aan de cabriokap zal hechten, en het zorgt er dus ook voor dat algengroei minder kans krijgt. Door de cabriokap te impregneren en deze dus vuilafstotend te maken, kunt u de cabriokap gemakkelijker schoon houden. Het werkt dus anders als tentenspray, dat vooral waterafstotend is. vooral vuilafstotend, en nauwelijks waterafstotend.
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Maar als je zeep op katoenen kap gebruikt is hij niet waterdicht meer.
Het reinigen met een hogedrukspuit, zonder zeep, is beter voor de kap en houdt de kap waterdicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je mag een cabriokap nooit met een hogedruk spuit reinigen omdat hierdoor de impregnatielaag verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan doe je er na die hogedrukspuitsessie toch impregneermiddel op?
Ivana
10 jaar geleden
Katoenen tenten (de goede) worden ook met een hogedrukspuit gereinigd en zijn daarna zonder hulpmiddelen weer waterdicht.
Bij de meeste automaterialen zaken zijn setjes te koop voor onderhoud, zoals de Brezan. Typ het gewoon eens op google en je zult versteld staan van de hits.